Bra resmål på höstlovet

24 jan. 2016 19:20
Visningar: 2404
Hej, kan någon tipsa mig om ett bra resmål över höstlovet. Jag har två barn på 10, 13 år som gärna vill åka till värmen en vecka. Helst inte kanarieörna eller egypten. Tack på förhand!
Hälsning Johanna
Av Birgere
24 jan. 2016 20:08
Lägg på en vecka och åk till Florida. En vecka i Orlando och en vid beachen vid Mexikanska golfen.
Härligare semester kan ni inte få.
Av Kerstin
24 jan. 2016 21:54
Vi åkte till Malta på höstlovet. Vi flög dit med Ryan Air och fixade boende i en by . Vi gjorde utflykter till olika stränder och till den blå lagunen.
// Kerstin
Av Daquiri
24 jan. 2016 22:36
Cypern är nog ganska varmt. På sex timmar når man Dubai där det garanterat är varmt.
Av Emolis
25 jan. 2016 20:28
Marocko var vi i det senaste höstlovet. Ca 20-25 grader varmt och där finns något för alla smaker och intressen.
Av Blesi
26 jan. 2016 17:17
Hejsan
Har varit både på Cypern och i Dubai på höstlovet. Cypern var helt underbart med supervarmt vatten och väldigt lite turister, det enda negativa var att det blir mörkt ganska tidigt på kvällen, redan när man fortfarande är kvar på stranden. Dubai är ju också fantastiskt fast på ett helt annat sätt, super rent och fräscht, rolig shopping och härliga bad. Rekomenderar båda ställena.
Av Helen69
6 feb. 2016 14:12
Kan rekommendera medelhavs kryssning. Åkte förra året med barnen 10 år och 13. 1 natt i Venedig sedan kryssning 5 nätter från venedig till Barcelona med stop i Malta och Palma och sedan 1 natt i Barcelona. kryssning med NCL Jade kostade 600 euro för vi tre och flyg hittade jag billigt med Lufthansa. vädret var jättefin och allt mat ingick på kryssning. En toppen höstlovs semester med sol, god mat, bad, och fick se flera städer.