Bokningsproblem, Turkish Airlines

Av Malinst
21 feb. 2012 18:53
Visningar: 1299
Försöker förgäves boka flyg till min dotter, Gbg-Antalya, Antalya-Istanbul, Istanbul-GBG i juni. Till 3 andra i familjen bokade jag för drygt en vecka sedan, men nu sedan ett par dagar får jag felmeddelande "Please fill in the 'phone number' field", fast telnr är ifyllt, provat massa olika varianter, datorer etc. Kan inte fullfölja bokningen. Enligt Turkish är det inget känt fel på sidan.
Kollat MrJet, men där kan man inte välja just vår flight, tror inga andra nätresebyråer har möjligheten att söka 3 olika flygningar. Ringa vanlig reseb blir dyrare. Kanske löser det sig inom några dagar, men priserna stiger o vill inte riskera att hon blir utan biljett.
Tacksam om ngn annan vill provboka (felet gäller även när man söker andra destinationer) och kanske ge mig användbart tips!
Av Van
21 feb. 2012 20:14
De gånger du försökt boka har du använt samma dator? Isåfall skulle du kunna prova att tömma cache minnet under dina internetinställningar. Kanske ett långskott men värt ett försök.
21 feb. 2012 20:16
Jag testade att boka en flight från GOT till AYT via IST på Turkish airlines hemsida och det var inga konstigheter för mig. Hittade dock ingen direktflight från GOT till AYT utan alla flighter var via IST.
Av Annl
21 feb. 2012 20:18
detta är inte ett långskott utan ett riktigt bra tips som Van förmedlar - har själv fått helt andra priser när jag tömt datorn på cookisar - och en van resenär som jag talade med berättade för mig att det är nödvändigt att hela tiden rensa datorn på cookisar - datorn kommer annars att känna av att du varit intresserad av en viss destination och det påverkar antalet bra och billiga biljetter.

testa detta och du skall se att du får helt andra träffar - och billigare biljetter. Väldigt konstigt men så är det!

Lycka till!
Citerat från van:
De gånger du försökt boka har du använt samma dator? Isåfall skulle du kunna prova att tömma cache minnet under dina internetinställningar. Kanske ett långskott men värt ett försök.
Av Malinst
21 feb. 2012 21:45
Tack för att ni engagerar er!
Jag har provat tre olika datorer utan att lyckas. Nu har jag även rensat cookies o cacheminne, men det hjälper inte....
Longhauler-lyckades du skriva i personuppgifter, telnr mm och sedan klicka dig vidare till nästa sida? Det är där jag fastnar, fattar inte vad som är galet. Kommer du ihåg om du fyllde i ngt i rutan längs till höger för "vanligt" telnr - det står ext under rutan... Tacksam om ngn annan vill bemöda sig med en provbokning!
22 feb. 2012 10:43
Hur skriver du in numret?

Skriver du med landskod så ska det ibland vara utan +.

Lite olika varianter:
+46 707 44 55 66
46 707 44 55 66
0046 707 44 55 66
070 744 55 66
0707 44 55 66

Vet inte om detta är till hjälp men kommer inte på annars vad som kan vara fel då du testat på olika datorer samt att andra har testat och det har funkat.
Av Malinst
22 feb. 2012 13:32
Idag fungerar det, så dottern kommer med! Måste varit strul med sidan. Tack för era tips!
22 feb. 2012 19:59
Citerat från malinst:
Tack för att ni engagerar er!
Jag har provat tre olika datorer utan att lyckas. Nu har jag även rensat cookies o cacheminne, men det hjälper inte....
Longhauler-lyckades du skriva i personuppgifter, telnr mm och sedan klicka dig vidare till nästa sida? Det är där jag fastnar, fattar inte vad som är galet. Kommer du ihåg om du fyllde i ngt i rutan längs till höger för "vanligt" telnr - det står ext under rutan... Tacksam om ngn annan vill bemöda sig med en provbokning!
Jag lyckades fylla i alla dessa uppgifter och kom fram till betalningssidan.

Testa med att byta ut några uppgifter till någon bekants uppgifter för att se om du kan komma vidare till betalningssidan.