Boende Oahu

Av Emmiiss
22 juni 2013 13:56
Visningar: 1488
Någon som kan tipsa om bra och prisvärt boende på Oahu?
Av Hawaii
22 juni 2013 18:04
Hiltons Rainbow Tower är definitivt min favorit på Oahu, men jag vet inte riktigt om det faller under kategorin "prisvärt". Utan att veta vilket prisläge du menar med prisvärt är det omöjligt att ge ett konkret svar. Ala Moana Hotel, en halv km (ung.) från stranden, och precis vid Ala Moana Shopping Center har betydligt lägre priser än de hotellen i Waikiki Beach som ligger precis vid stranden, och du kan också hitta billigare hotell i Waikiki om du ger dig inåt landet ett par kvarter. Gå in på Google och skriv "Hotels in Waikiki Beach" och du får massor med tips. Sedan kan du fråga här igen hur läget är etc. på de hotell du tycker passar dig prismässigt.
22 juni 2013 19:31
Citerat från Hawaii:
Hiltons Rainbow Tower är definitivt min favorit på Oahu, men jag vet inte riktigt om det faller under kategorin "prisvärt".
Ja det beror ju på hur man definierar prisvärt - värt det pris man betalar är min def :) Och Ibland är det värt att betala extra mycket för att få en WOW-känsla anser jag :)
Prisvärt för mig är inte samma som "så billigt som möjligt". ;)
Av Hawaii
22 juni 2013 20:13
Håller definitivt med om det. Enl. min uppfattning så är uppelevelsen av att vakna på 25:e våningen eller så i Rainbow Tower, och ha en makalös utsikt över stranden, med alla palmerna, Stilla Havet och Diamond Head i bakgrunden helt "priceless". Så utan tvekan "prisvärt" - men som sagt, mycket personligt. Jag hör ofta "jag skall bara sova på hotellet så det är inte så viktigt" men i Hawaii är ofta just hotellet en mycket stor del av upplevelsen, och Hilton Hawaiian Village i Waikiki är ett perfekt exempel på det.
Av Emmiiss
23 juni 2013 20:41
Håller absolut med er att upplevelsen är värd en hel del samtidigt som ibland "vill man bara ha någonstans att sova". Vi letar efter ett centralt, billigt men inte sunkigt hotell. Prisklass upp till 1000 kr/natten för 2 personer. Något bra tips på det?
Vi ska vara på Oahu i 6 dagar. Bör vi bara bo runt Waikiki beach eller bör vi röra på oss och även bo kring north shore kanske?
Av Hawaii
23 juni 2013 21:21
Enklast att bo i Waikiki Beach hela tiden och köra upp till North Shore en eller 2 dagar. Det bör finnas många hotell i det prisläget och de bör vara helt acceptabla. Som sagt, Ala Moana Hotel kan nog passa. Fördel: precis intill Ala Moana Shopping Center (som är ENORMT) och Ala Moana Park (vid havet). Nackdel: lite avsides (2 km till centrala Waikiki Beach) och lite längre till stranden, men å andra sidan så är den närmaste Waikiki stranden den vid Hilton Hawaiian Village (c:a 10 minuters gångavstånd) och enl. min mening är det den bästa stranden i Waikiki. Den är bredast och inte så mycket folk. Waikiki stranden i centrala Waikiki Beach är mycket smalare och folk är ofta packade som sardiner. Vill du helst bo i själva Waikiki Beach så kolla Outrigger Hotels. De har en hel del hotell i olika prislägen, och vill du bo centralt så kan det vara ett bra alternativ. Att bo centralt i Waikiki och kunna gå ut på kvällen och strosa runt längs Kalakaua Avenue (huvudgatan längs stranden) och besöka International Market Place är en fin upplevelese. Det blir inte så lätt med Ala Moana Hotel.
Av Emmiiss
24 juni 2013 09:48
Tack för alla svar. Jag ska kolla runt och se vad som kan passa oss.
Några helt andra frågor:
Finns det någon stor affär/kedja där man kan köpa kameror i Honolulu?
Vi vill ta en surflektion. Vart är det bäst?
Av Hawaii
24 juni 2013 20:37
Det finns givetvis en del kamera-affärer i Honolulu, men vet ingen "stor kedja" som är representerad där. Ang. "surfing lessons" så är det lättast att fixa det på platsen. Det går alldeles utmärkt att göra precis vid stranden längs Kalakaua Avenue (vid den lilla polis-stationen, precis öster om Moana Hotel).
24 juni 2013 23:03
Citerat från Hawaii:
Håller definitivt med om det. Enl. min uppfattning så är uppelevelsen av att vakna på 25:e våningen eller så i Rainbow Tower, och ha en makalös utsikt över stranden, med alla palmerna, Stilla Havet och Diamond Head i bakgrunden helt "priceless". Så utan tvekan "prisvärt" - men som sagt, mycket personligt. Jag hör ofta "jag skall bara sova på hotellet så det är inte så viktigt" men i Hawaii är ofta just hotellet en mycket stor del av upplevelsen, och Hilton Hawaiian Village i Waikiki är ett perfekt exempel på det.
Håller helt med dig!
Det är ju det där med att "bara ha nånstans att sova" - men så änge TS inte specar mer så ger jag ju tips utifrån eget tycke och smak (även om de flesta på RG vill ha ALLT utan att betala fölr det så att säga:).

När jag är på ett så speciellt ställe som Hawaii så tycker jag det är lite synd att inte passa på att ha t ex havsutsikt. Det är ju en del av resan, en del av upplevelsen. Att bo på markplan på ett hotell en bit inåt landet är inte riktigt samma sak! Nä får man chansen som du säger att vakna på 25 våningen med värsta utsikten? Ja inte hemmavid iallafall...

Vill man se lite mer av hotellområdet så finns det ofta med i TV-serien Hawaii Five-0.
Av Emmiiss
24 juli 2013 07:39
Behöver man förboka biljetter till Pearl Harbor?
Någon som vet ett bra ställe att hyra racer cyklar på när Waikiki beach?