Bo på 303 Lexington Avenue eller 220 West 41st St.?

22 mars 2016 09:01
Visningar: 108
Hejsan!
Dags för premiärbesök i NY tillsammans med man och två barn på 13 och 15 år nu i påskveckan.
Vi har två hotell bokade varav ett ska bokas av men jag vet inte vilket jag ska välja! Det ena heter Shelburne NYC- an Affinia Hotel och ligger på 303 Lexington Avenue (E 37th St) och det andra heter Hampton Inn Manhattan/Times Square Central och ligger på 220 West 41st St. mellan 7:e och 8:e Avenuen. Båda ser bra ut och är ganska likvärdiga så det är främst läget som skiljer.
Tacksam om någon har goda råd om vad välja?
Hälsningar,
Monika
22 mars 2016 18:06
Har inte bott på någon av dem, men lägesmässigt är båda helt ok. Hampton Inn har jag bott på många gånger, men i New York föredrar jag det Hampton Inn som ligger på 35th street och mellan 5th och 6th Ave. Det är en bra kedja tycker jag, och jag tvekar inte att boka med dem igen.
Av Pelle77
22 mars 2016 18:28
Nu ska man ju helst ge råd om hotell man själv bott på men en kompis har bott på Affinia-hotellet flera gånger och är väldigt nöjd.
22 mars 2016 21:21
Hej.

Har inte bott på något av hotellen men så här skulle jag valt:
1. Läs recensionerna på TA, Hotels.com, Booking. Kolla vad gäster från Skandinavien skriver. Kolla hotellgästernas verkliga foto och inte hotellets. Finns det många bed bugs varningar nyligen?

2. Ser att du ska resa med två tonårsbarn. De kanske är pigga på promenera men om inte kan närheten till metro vara något att ha i åtanke. Då har Hampton Inn ett väldigt bra läge. Där finns runtomkring flera olika metro hållplatser för olika linjer- gul, lila, röd, blå. I närheten av Shelburne finns endast den gröna linjen. Det skall inte vara avgörande men om de är likvärdiga så...

3. Har själv bott på ett annat av Hampton Inn kedjans hotell och de brukar servera varm frukost som ingår i rumspriset. Även om man skall gå ut och äta frukost på ett klassiskt diner när man är i NY så sparar man en del om man inte måste äta ute varje dag i en hel vecka. Tonåringar kan vara ständigt hungriga och då kan det vara skönt att få en tidig frukost på hotellet och senare äta tidig lunch/brunch ute. Det är ganska dyrt just nu i NY (var där i höstas med min 15-åring
http://city-lover-reser.blogspot.se/2015/12/new-york-med-tonaring.html

Hoppas det hjälper. Ni kommer säkert att ha en fantastisk resa.