Billigaste resan i november där det är varmt!!

1 feb. 2014 20:45
Visningar: 6007
Hej.
Försöker planera in en resa tillsammans med mina barn i november 2014 då jag fyller 50, men som ensamstående är ju inte kassan så bra.
Kan någon av er hjälpa mig med tips och råd??

Tas MYCKET tacksamt emot, då allt känns som en djungel just nu och jag hittar inget billigt altrenativ. Ena barnet åker som vuxen och det andra är 15 år.

Tack för hjälp!!
Av Zahide
1 feb. 2014 23:10
Hur länge har ni tänkt stanna?
Från vilken flygplats åker ni i Sverige?
Av Birgere
2 feb. 2014 01:04
Antar att resan även är kopplad till höstlovet. Svenska charterbolag har tyvärr anpassat priserna till detta men åker man reguljärt så finns inte denna prishöjning. Själva brukar vi åka till Florida på Höstlovet. Flygpriserna i botten, boendet lågsäsong men fortfarande varmt o gott.
2 feb. 2014 09:01
Och jag utgår ifrån att det INTE är fråga om höstlovet, då det framförallt äger rum i oktober. :-)
Har för mig att priserna på chartermarknaden brukar gå ner ganska ordentligt där i november efter höstlovet om man har is i magen och väntar lite.
( jag uppfattar att du tänkt dig charter.)
Billigt brukar väl Tunisien, Gambia, Agadir, Kap verde, Kanarieöarna och Egypten vara?
Själv skulle jag nog valt Jordanien.
Av Hille2
2 feb. 2014 09:10
Vecka 44 är det höstlov. Någon vecka efter det brukar priserna sjunka lite.
2 feb. 2014 09:58
Jag tar ofta sista minuten, men det är ej så viktigt vart jag åker, priset får avgöra. Men v44 alltid dyrt om du inte bokar tex flygbiljett till Cypern , snarast och sen boende. Lycka till!
Av Emh87
2 feb. 2014 10:10
Hej,

Vi var på Fuerteventura i mitten av oktober -13. I söder i Jandia. Jag gillade det väldigt mycket. God mat, mycket fin strand, skönt folk. Det var varmt hela tiden. I vattnet, dagen, skuggan, kvällen etc.

Min sambos bror var ca 3 veckor senare på samma ställe (alltså i november) och han sa också att det var bra. Man kan komma undan billigt också. Vi tog en lägenhet och köpte egen frukost mm. Väldigt mysigt.

Kolla in det.