Bila Miami-New york

Av Johjo
26 apr. 2019 11:39
Visningar: 107
Hej, någon som bilat mellan Miami och Ny? Ska göra den resan i sommar och har tänkt stanna till i Jacksonville, Charleston och Washington. Någon som har andra tips eller någon input om denna ’plan’?
Av Johjo
26 apr. 2019 21:13
Tack Birgere. Anade att du skulle svara, har läst dina inlägg tidigare och även dina länkar som är bra. Tänkte mer lite konkret, men kanske ska vara tydligare. Har 21/6-30/6 på mig att ta mig upp från Miami till NY och vill egentligen veta vad man inte ska missa. De länkar jag sett har varit ganska gamla.
Av Birgere
27 apr. 2019 17:04
Mina favoriter (baserat på amerikansk historia) längs sträckan om vi hoppar Orlando o KSC är
St Augustine
Savannah
Charleston
Richmond/Williamsburg
DC
Philly
Lancaster
En beach o shoppingdag runt Rehoboth Beach i Delaware är inte fel det heller.

Om du väljer sådana platser så läs på innan så du kopplar vad du ser till landets historia. Behållningen blir så mycket större då.

Jacksonville är ser jag nog inte tjusningen med.
Av Johjo
28 apr. 2019 16:18
Grymt Birgere, stort tack för influenser. Jacksonville har jag bara hört att det är ett måste, därför jag hade med den men är ju flexibel då inget hotell är bokat. Är inte KSC bra?
Av Birgere
28 apr. 2019 17:16
Citerat från Johjo:
Grymt Birgere, stort tack för influenser. Jacksonville har jag bara hört att det är ett måste, därför jag hade med den men är ju flexibel då inget hotell är bokat. Är inte KSC bra?
KSC är fantastiskt men jag fick uppfattningen att du redan åkt runt i Florida innan du drar norrut. Är det inte så så kan du köra tidigt från Miami, stanna över dan i KSC för att fortsätta upp till St Augustin på kvällen, nackdelen är ju att då kommer du i otakt och behöver lägga 2 nätter i St Augustin o du har ju inte så många nätter att leka med.
Orlando kräver alla dagar du planerat för din Roadtrip så även om du inte varit där tidigare så ta det nästa resa istället.