Behöver info om kreta!

14 juli 2011 16:07
Visningar: 5832
Hej, jag och ett par kompisar ska till Kreta i augusti en vecka, ska bo i Agia Marina. Ett par kompisar till var sugna på o följa med men bara ta en flygstol ner o sedan boka hotell där, är det något att rekommendera? Om det är någon/några som bokat hotell på plats förut hur mycket har de kostat osv..?

En annan fråga är någon bra restaurang någon kan rekommendera?
Platanias eller Chania? Går de buss till Chania eller man får ta taxi? Vi bor rätt nära platanias så det är bara att ta en promenad dit som jag uppfattat det som.

Något bra fest ställe osv?
Tacksam för all "viktig" information om städerna osv.. :)
16 juli 2011 12:57
Hejsan!

Underbart val, måste bara gratulera :D Augusti är fortfarande högsäsong så det kan vara svårt med boende, speciellt i det billigare prisklasset. Finns en del webbsidor att kolla i förväg, www.agoda.se t.ex.

Agia Marina har jättemånga restauranger och dessutom är Platanias bara ett stenkast borta. Mitsos på Agia Marina är hur bra som helst, likaså Kouroupis taverna.

Platanias har många klubbar och musikbarer så vill man inte åka in till Chania behöver man inte det. Buss är så klart billigare, taxin tar dryga 20min (beror på chauffören..) och kostar kring €18 om jag kommer ihåg rätt. Fast taxa så man blir inte lurad.

Hoppas ni får en underbar resa!

Mamasaurus som har 36 dagar kvar till älskade Kreta och Agia Marina :)
17 juli 2011 17:47
Citerat från mamasaurus:
Hejsan!

Underbart val, måste bara gratulera :D Augusti är fortfarande högsäsong så det kan vara svårt med boende, speciellt i det billigare prisklasset. Finns en del webbsidor att kolla i förväg, www.agoda.se t.ex.

Agia Marina har jättemånga restauranger och dessutom är Platanias bara ett stenkast borta. Mitsos på Agia Marina är hur bra som helst, likaså Kouroupis taverna.

Platanias har många klubbar och musikbarer så vill man inte åka in till Chania behöver man inte det. Buss är så klart billigare, taxin tar dryga 20min (beror på chauffören..) och kostar kring €18 om jag kommer ihåg rätt. Fast taxa så man blir inte lurad.

Hoppas ni får en underbar resa!

Mamasaurus som har 36 dagar kvar till älskade Kreta och Agia Marina :)
Tack så mycket för infon :)) !!
18 juli 2011 16:36
Hej, jag kom tillbaka precis från 1 veckas semester i kreta, bodde i agia marina på ett underbart hotell, Akatos hotell. de är nära till allt och det kommer passa er perfekt !. vi betalade endast 150 euro för 5 nätter och det är hur billigt som helst. du borde boka det innan för det var fullt när vi var dära. de har en egen bassäng och de exakt vid halva agia marina, och du kan promenera till platanias på 5 minuter därifrån.
20 juli 2011 21:25
Ta bussen till Chania och gå ner till hamnen där finns det bra och trevliga restauranger.
21 juli 2011 17:27
Citerat från achilles:
Hej, jag kom tillbaka precis från 1 veckas semester i kreta, bodde i agia marina på ett underbart hotell, Akatos hotell. de är nära till allt och det kommer passa er perfekt !. vi betalade endast 150 euro för 5 nätter och det är hur billigt som helst. du borde boka det innan för det var fullt när vi var dära. de har en egen bassäng och de exakt vid halva agia marina, och du kan promenera till platanias på 5 minuter därifrån.
Hej tack för tipset, men vi har redan bokat ett hotell, eva suites, ligger 500m från platanias så känns som att dessa hotellen är ganska nära varandra, jag får hoppas att vårt hotell som vi ska ha e lika bra som Akatos :)
21 juli 2011 17:28
Citerat från brigitta:
Ta bussen till Chania och gå ner till hamnen där finns det bra och trevliga restauranger.
Okej, någon speciell att rekommendera? :)