Bangkok - Krabi

Av Frian
27 okt. 2015 07:16
Visningar: 208
Vi har fått avgångstiden för vårt inrikesflyg med Thai Bangkok - Krabi ändrat och är nu fundersamma på om vi hinner med bytet i Bangkok.
Landar 11,35 på Suvarnabhumi intl med Qatar och flyget till Krabi lyfter 13,15.
Är det någon som har erfarenhet och som kan säga om det är möjligt att hinna med det bytet? Hur är det med bagaget, behöver vi hämta ut det när vi flyger med olika bolag eller checkar man in hela vägen direkt på Arlanda?
Av Sierra
27 okt. 2015 11:01
Qatar och Thai Airways tillhör inte samma allians och har ej heller något Code Share Agreement vilket innebär att du måste hämta ut bagaget på Suvarnabhumi och checka in det vid Thai´s checkin counter. Checkin stänger för Thai´s inrikes flighter 30 min före avgång.

Du har alltså 1 tim 10 min på dig för immigration, fixa bageget och checka in om Qatar´s flight är i tid.

(Hade du bokat med Bangkok Airways till Krabi hade det funkat med bagaget).
Av Frian
27 okt. 2015 12:13
Tack för ditt svar! Vad skulle du säga Sierra, är det möjligt att hinna med om flyget till Bangkok är i tid?
Av Sierra
27 okt. 2015 16:06
Visst är det möjligt men det kan bli jäktigt.
Av Lousie
17 jan. 2017 07:55
Har en liknande fråga. Om man kommer sent till Suvarnabhumi på kvällen, har jag tänkt bo en natt i Bangkok. För att sedan ta ett flyg på morgonen istället, då är frågan då det är billigare att flyga med Asia Air, är det värt att ta sig till den flygplatsen (trots avstånd på ca 50min/buss/taxi?) eller kommer taxi-kostnaden att äta upp mellanskillnaden (jämfört med att resa med tex bangkok air från Suvarnabhumi). ?

Tips på okej boende i Bangkok 1 natt när man anländer ? Eller är det bättre att åka närmare AsiaAir flygplatsen på kvällen?
Av Sierra
17 jan. 2017 22:43
Du åker gratis med shuttlebuss till Don Mueang Airport om du har en biljett med AirAsia att visa upp.
Eftersom du anländer sent är det smartast att bo nära flygplatsen och ta ett tidigt flyg nästa dag. "Amari Don Muang Airport Bangkok" är ett hotell som ligger 5 min promenad från flygplatsen.