Backpacking Asien - Thailand, Vietnam, Kambodja, Bali, Malaysia. November 2015

13 sep. 2015 16:55 (redigerad)
Visningar: 110
Hej!

Jag heter Olov Sundström, är 21 år gammal och bor i Södertälje.

Efter att ha jobbat och slitit på i 3 år känner jag för att komma bort och få lite nya upplevelser! Jag har tänkt att packpacka i Asien, då min bror gjort samma resa och berättat hur underbart häftigt allting var! Allt ifrån festande till lite mer jordnära och kulturella upplevelser, och såklart äventyr! Dock är alla vänner upptagna med jobb, flickvänner och andra förpliktelser. Så jag letar efter någon/några att dela eller åtminstone starta resan med!

Jag är en väldigt lättsam. lugn och social person, har alltid nära till skratt och väldigt långt till ilska :) Absolut inte rädd för att pröva nya saker. I Södertälje har jag jobbat med blommor, och som fritidsledare för utvecklingsstörda. Jag söker dig som är likasinnad eller som helt enkelt har liknande planer!

Hade planerat att åka i början av November, men ingenting är bokat så jag är öppen att skjuta på det datumet!

Tveka inte på att höra av er! Stig-Olov Wald Sundström heter jag på Facebook om detta inte känns som rätt forum!
13 sep. 2015 17:04
Tjena! André heter jag och är inne på samma sak till ungefär samma platser :) men tänkte höra hur länge du hade planerat att va borta? :)
14 sep. 2015 09:44
Tjena!
Jag heter John, 22 år gammal och har planer på en liknande resa. Får inte heller med mig någon hemifrån så vore väldigt kul att ha sällskap.
siktar på att försöka komma iväg i nov-dec, men inget bokat för mig heller.
samma reseplaner som jag så jag är lätt på:)!
Av Hallro
14 sep. 2015 15:48
Hör gärna av dig om du skulle befinna dig på filippinerna i november
16 sep. 2015 21:39
Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska vara borta än! John, du får gärna höra av dig på facebook för att diskutera närmare?
25 sep. 2015 16:40
Hejsan! Erika heter jag från Skåne! Jag är en tjej som älskar o resa och äventyra. Kom hem från 4 månaders backpacking i Nya Zeeland och Australien i maj nu vill jag iväg igen! 😃😃
Jag har bokat enkel flygbiljett till Kuala Lumpur i Malaysia den 13 oktober! Tänkte mig resa fram till jul ungefär och tanken är väl Malaysia, Kambodja, Vietnam, Filippinerna och avsluta med ett par veckor i Thailand. Men planerna kan självklart ändras, jag är öppen för förslag!! Nu söker jag också en resekompis så hör av er om ni tycker min plan verkar intressant! Lägg till mig på Facebook om ni är sugna på att resa med mig i höst: Erika Bernhoff
Kram på er 😀
17 okt. 2015 02:14
Hejsan!
Sara heter jag, 21 år från goa Göteborg. Har varit ett år i Australien innan jag tog flyget över till Asien.
Jag befinner mig just nu på Bali, Kuta för att vara mer specifik. Ska snart börja resa runt och se mer av Bali innan jag fortsätter min resa och det hade varit kul om någon av er tänker samma grej och hade velat hänga på! Planen är Bali till i början av november, sedan vill jag gärna åka till Vietnam och Kambodja. Jag har fram till den 23 december att göra lite vad jag vill, då jag ska möta upp min mor på Borneo.
Jag är en härlig, lättsam och glad tjej som älskar äventyr!
Hör gärna av er om era planer skulle passa mina!
Av Emmany
18 okt. 2015 18:23
Hej Olov!
Jag heter Emma, kommer ifrån Eskilstuna och jag vill också ut och resa! Jag är också inne på Asien, men vilka länder hade du tänkt dig? Jag är glad och social och jobbar just nu som elevassistent på en skola i Eskilstuna. Min tanke är att ge mig iväg så fort som möjligt när jag slutat jobba i dec och vara borta i 3-4 månader :)
Av Leende
18 okt. 2015 19:23
Hej,
Jag är en 23-årig tjej som har som flera här liknande planer, att resa i Asien.

Tänkte flyga till Bangkok i mitten av december för att sedan ta mig ut på öar eller liknande.. Vill även till Bali, Vietnam osv. Mina resplaner är ca 2-3 månader lite beroende på.

Det vore kul med någon/några som planerar att resa samtidigt så får man i alla fall sällskap på planet ner.

Hör gärna av er här på reseguiden eller på Facebook, https://m.facebook.com/lbroback
21 okt. 2015 19:14
Tjena!
Anders heter jag, 21 år gammal från Östersund. Reser till hongkong om 6 dagar för att sedan den 2 november resa till Bali. Kommer resa själv från ca 12 november. Har i princip lika planer som dig och söker också resesällskap :) Jag reser hem från thailand i slutet av januari :)
24 okt. 2015 11:43
Hej!

Har siktat in mig på Bali i slutet på November till i slutet av December, planen är att resa iväg själv och ta dagarna som dem kommer! Vore kul att sammanstråla med massa folk där nere! =)

Ser framemot dykning, surfning, upptäcka ön, och även en hel del andra äventyr!

/Erik
25 okt. 2015 16:09
Hej!
Jag har ungefär samma planer fast tänkte åka i början av januari och backpacka i asien, då mina kompisar pluggar och jobbar får jag inte med mig någon.
Vill åka till thailand, kambodja, vietnamn, bali bland annat. Har inte planerat så mycket hitills är väldigt öppen för förslag.
Lägg gärna till mig på facebook om det verkar intressant: Emma Sebyhed
/ Emma
25 okt. 2015 16:32
Anderseri, hur länge blir du på Bali? =)
25 okt. 2015 23:48
Citerat från Erikengberg:
Anderseri, hur länge blir du på Bali? =)
Tjena! Har inget exakt datum, men tanken är att jag lämnar bali nångång mellan 27 november - 2 december :)
26 okt. 2015 08:10
Citerat från Anderseri:
Citerat från Erikengberg:
Anderseri, hur länge blir du på Bali? =)
Tjena! Har inget exakt datum, men tanken är att jag lämnar bali nångång mellan 27 november - 2 december :)
Kul :-) jag blir där tills den 6 december. Lägg till mig på fb så kan vi ju sammanstråla där nere! :)
6 nov. 2015 02:45
Hej mitt namn är Amanda, jag är 20 år Och kommer från Tidaholm. En glad tjej som gillar att upptäcka nya saker, jobbar i vanliga fall som elevassistent. Nu har jag startat min resa som börjar i malaysia O sedan den 15 nov reser jag vidare till bali för att sedan åka hem igen den 29 nov! Reser själv så vore jättekul om man kunde träffa någon att resa med! Det verkar vara endel som har liknande planer. Om det verkar intressant kan du skriva på Facebook till Amanda Lemcke ljungberg!