Backpacka Surfa Costa Rica

Av Alexf
27 sep. 2015 22:33
Visningar: 65
Jag planerar att åka till Costa Rica och eventuellt Nicaragua i början av december och undrar om någon/några kommer befinna sig där då eller har tänkt göra liknande resa? Har inte bestämt än hur länge, beror lite på vad jag kommer göra. Har inte gjort någon långresa tidigare, men är sugen på att vara borta mellan 1-3 månader. Jag har sagt upp mig från mitt jobb för att göra det här så är lite flexibel :) Har surfat lite tidigare och tänkte kanske boka in mig på ett surfcamp någon vecka. Jag är också sugen på att bo på något yogacenter, men har ännu inte bestämt något! Annars vore det kul att resa runt lite och se olika delar av Costa Rica. Jag gillar äventyr och att prova på nya saker så vill inte bestämma för mycket innan utan tar det lite som det kommer. Om du tycker att det vore kul att åka tillsammans eller ses där så hör gärna av dig här eller på facebook till Alexandra Friberg
Av Henkejn
30 sep. 2015 17:36
Tjena.

Jag har tänkt resa till Central/Sydamerika i vinter, backpacking har väl varit tanken men har inga direkta planer än så är också rätt flexibel. Dock har jag också fastnat för Costa Rica och är väl ganska säker på att det kommer bli ett besök dit iaf. Har tagit ledigt från mitten av november tills i januari någon gång. Har förövrigt inte heller gjort någon långresa på detta sättet förut.

Skicka ett pm om du vill snacka mer :)
1 okt. 2015 16:52
Tjena!
Jag har tänkt backpacka runt i Centralamerica i cirka två månader, med start i Mexico och sedan jobba mig ner till Costa Rica. Däremot så kommer jag inte åka förrän i början/mitten på januari, men det hade varit riktigt trevligt om man hade kunnat mötas upp i Costa Rica och hitta på något kul ihop! Om du är kvar då såklart.

Jag har precis som du surfat lite förut och är sugen på att försöka bli lite bättre på det, och jag har även tänkt försöka hitta volontärjobb på ett yogacenter! I övrigt är jag öppen för alla möjliga häftiga upplevelser, ta dykarcert, gå på hike i djungel, rida på stranden osv. Festa är dock något som jag inte är så intresserad av när jag är ute och reser :)
Vad säger du om att hålla kontakten och se om vi kan mötas, kanske resa ihop en bit av vägen? :)
/Victoria