Backpacka/Jobba i Australien i jan-2018

Av Panniie
25 okt. 2017 13:43
Visningar: 303
Hej där!

Nu är jag riktigt trött på Sverige och hade tänkt dra till Australien i början på januari 2018. Tanken var att åka tillsammans med en vän men hon har fått kalla fötter så kan inte lita helt på att hon hänger med. Därför letar jag nu efter en eller flera resekamrater att lära känna och skapa fantastiska minnen och historier tillsammans med. Jag är en spontan och avslappnad person som tar det mesta som det kommer. Jag är inte någon som planerar till punkt och pricka utan gör det jag känner för i stunden och är öppen för det allra mesta då jag är väldigt äventyrlig av mig. Hade tänkt jobba för att inte gå allt för back under resans gång men också självklart åka runt på olika äventyr, festa och ha roligt men också njuta av de vackra stränderna och naturen. Jag hoppas det finns några likasinnade människor där ute som är redo för sin livs resa!
26 okt. 2017 19:45
Hej!

Känner detsamma som dig och är inne på att dra mig iväg till januari också. Hur länge är du inställd på att stanna just nu? Själv tänker jag just nu i banor som 3-4 månader.
Av Panniie
27 okt. 2017 17:05
Hej!

Jag hade tänkt att vara där minst några månader men man vet ju aldrig förrän man är på plats hur länge det blir. Vart hade du tänkt att starta din resa ? :)
30 okt. 2017 19:52
Jag funderar på Sydney, för att ha det avklarat men kan tänka mig de mesta städerna egentligen. Hur tänker du? :)
Av Panniie
30 okt. 2017 20:09
Citerat från Jagsomkallasemma:
Jag funderar på Sydney, för att ha det avklarat men kan tänka mig de mesta städerna egentligen. Hur tänker du? :)
Jo men jag har också tänkt att ta resan utifrån där , tror det är det billigaste alternativet att flyga dit också :)
Av Purple2
1 nov. 2017 12:09
Jag har tänk samma sak, har två kompisar som också fått kalla fötter och jag orkar inte vänta på att dom väljer vad dom ska göra.
Av Purple2
1 nov. 2017 12:10
Jag har eventuellt tittat lite på GO explore som då kan hjälpa till med att hitta jobb och hjälpa till med arbets visum i australien innan man åker dit, hur hade ni tänkt annars?
6 nov. 2017 19:52
Citerat från Purple2:
Jag har eventuellt tittat lite på GO explore som då kan hjälpa till med att hitta jobb och hjälpa till med arbets visum i australien innan man åker dit, hur hade ni tänkt annars?
Jag har också kollat in goExplore! Känns tryggt när man åker ensam en sån lång bit bort och möjlighet att få stöd och träffa många direkt med gruppavgång oså. Skulle ju vara roligt om man möts via det också för att sedan resa vidare tillsammans och jobba? :-)
Av Purple2
6 nov. 2017 21:29
Ja verkligen, när tänkte du dra till australien?
Min plan var att jobba till iallafall februari och spara till en bra reskassa och sedan få hjälp av GO explore att få ett jobb där till att börja med, sedan skaffa något annat jobb medans man backpackar.
8 nov. 2017 18:46
Citerat från Purple2:
Ja verkligen, när tänkte du dra till australien?
Min plan var att jobba till iallafall februari och spara till en bra reskassa och sedan få hjälp av GO explore att få ett jobb där till att börja med, sedan skaffa något annat jobb medans man backpackar.
Jag har varit inställd till januari väldigt länge nu, men kanske februari för att det börjar nämna sig så snabbt. Väl på plats tänker jag att jag vill jobba med fruktplockning då det känns så speciellt och som en del av backpackandet :-)
13 nov. 2017 21:57
Hej där!
Detta låter intressant!
I januari tar jag min examen och har sån otrolig reslust. Tänker jag vill dra i februari och stanna till framåt sommaren.

Har tidigare backpackat med en kompis genom sydamerika och bott fyra månader med tre kompisar på caymanöarna så känner att det vore så roligt att ge Australien med alla dess äventyr och natur en chans! Har och kikat lite på GO explore för tänkt att jag gärna skulle kombinera resande och jobb så man kan vara iväg längre. Tanken är också att eventuell dra till NZ och möjligen även Bali, men har inte kommit så långt i mina planer ännu.

Hade varit så roligt att åka iväg ett gäng tillsammans, har bara positiva erfarenheter av det sedan tidigare!

Är positiv och glad och älskar att testa nya saker! Har dykarcert sedan innan men skulle gärna testa på lite surfing och ev även vandring, men vill också festa, ha roligt & hänga!

Vad säger ni i tråden om en resa tillsammans?
14 nov. 2017 10:28
Citerat från Fliiippauuur:
Hej där!
Detta låter intressant!
I januari tar jag min examen och har sån otrolig reslust. Tänker jag vill dra i februari och stanna till framåt sommaren.

Har tidigare backpackat med en kompis genom sydamerika och bott fyra månader med tre kompisar på caymanöarna så känner att det vore så roligt att ge Australien med alla dess äventyr och natur en chans! Har och kikat lite på GO explore för tänkt att jag gärna skulle kombinera resande och jobb så man kan vara iväg längre. Tanken är också att eventuell dra till NZ och möjligen även Bali, men har inte kommit så långt i mina planer ännu.

Hade varit så roligt att åka iväg ett gäng tillsammans, har bara positiva erfarenheter av det sedan tidigare!

Är positiv och glad och älskar att testa nya saker! Har dykarcert sedan innan men skulle gärna testa på lite surfing och ev även vandring, men vill också festa, ha roligt & hänga!

Vad säger ni i tråden om en resa tillsammans?
Åh så kul!! Jag är med på det, absolut! Är inne på att åka med go explore som ett stöd med jobb och allt också, och håller verkligen tummarna att man träffar härliga personer för att gäng att åka med skulle vara så otroligt roligt. Bali, Nya Zeeland känns ju också verkligen som något man bör checka av när man ändå är så nära. Jag stödjer dina tankar till 100 %, skriv när du åker!

Kram
14 nov. 2017 20:53
Åh så härligt att vi tänker lika!! Låter perfekt!! Har du bokat något ännu eller hur långt har du kommit i ditt planerande? Hade varit kul om man åkt samtidigt dit via go explorer, och som du skrev i ett tidigare inlägg, fruktplockning känns ju just som en grej man verkligen vill passa på att jobba med när man är där!

Kram
Citerat från Jagsomkallasemma:
Citerat från Fliiippauuur:
Hej där!
Detta låter intressant!
I januari tar jag min examen och har sån otrolig reslust. Tänker jag vill dra i februari och stanna till framåt sommaren.

Har tidigare backpackat med en kompis genom sydamerika och bott fyra månader med tre kompisar på caymanöarna så känner att det vore så roligt att ge Australien med alla dess äventyr och natur en chans! Har och kikat lite på GO explore för tänkt att jag gärna skulle kombinera resande och jobb så man kan vara iväg längre. Tanken är också att eventuell dra till NZ och möjligen även Bali, men har inte kommit så långt i mina planer ännu.

Hade varit så roligt att åka iväg ett gäng tillsammans, har bara positiva erfarenheter av det sedan tidigare!

Är positiv och glad och älskar att testa nya saker! Har dykarcert sedan innan men skulle gärna testa på lite surfing och ev även vandring, men vill också festa, ha roligt & hänga!

Vad säger ni i tråden om en resa tillsammans?
Åh så kul!! Jag är med på det, absolut! Är inne på att åka med go explore som ett stöd med jobb och allt också, och håller verkligen tummarna att man träffar härliga personer för att gäng att åka med skulle vara så otroligt roligt. Bali, Nya Zeeland känns ju också verkligen som något man bör checka av när man ändå är så nära. Jag stödjer dina tankar till 100 %, skriv när du åker!

Kram
15 nov. 2017 09:37
Hej!! Jag är också sugen på att dra iväg från Sverige och hade ju varit hur kul som helst med Australien! Har ni betstämt något mer om att resa ihop? Jag kan också tänka mig att blanda jobb med äventyr, sol och bad! Är en väldigt spontan och positiv tjej som älskar att upptäcka nya plaster och länder 👏🏼👏🏼
15 nov. 2017 10:13
Hej, vad roligt!!
Jag är verkligen mitt uppe i mitt planerande just nu. Tänker att go expore nog ändå skulle vara väldigt smidigt att gå igenom. Om någon på riktigt är sugen att åka tillsammans kan jag tänka mig detta paket https://www.goxplore.se/program/work-travel-australien, annars har jag varit inne på att åka på all set, där man jobbar tre månader och får boende och mat https://www.goxplore.se/program/work-travel-australien-all-set.

Hur tänker du och när skulle du kunna dra? :-) jag är ledig från 3 februari och kan dra när som efter det, vill dock senast komma iväg 1 mars :-)

Vilka är sugna på att åka tillsammans någon gång då i gruppen? Vi kanske skulle kunna göra en messenger grupp på fb?
15 nov. 2017 10:24
Citerat från Fliiippauuur:
Hej, vad roligt!!
Jag är verkligen mitt uppe i mitt planerande just nu. Tänker att go expore nog ändå skulle vara väldigt smidigt att gå igenom. Om någon på riktigt är sugen att åka tillsammans kan jag tänka mig detta paket https://www.goxplore.se/program/work-travel-australien, annars har jag varit inne på att åka på all set, där man jobbar tre månader och får boende och mat https://www.goxplore.se/program/work-travel-australien-all-set.

Hur tänker du och när skulle du kunna dra? :-) jag är ledig från 3 februari och kan dra när som efter det, vill dock senast komma iväg 1 mars :-)

Vilka är sugna på att åka tillsammans någon gång då i gruppen? Vi kanske skulle kunna göra en messenger grupp på fb?
Så roligt det är att man börjar hitta människor som är inne på samma plan! Jag pratar mycket med go explore och har just nu kommit fram till en my way resa, med enkelbiljetter till australien, vidare till nya zeeland och med ett stopp på bali påvägen hem. Annars är det ett vanligt WHD program med att du väljer själv hur mycket du vill jobba och resa. Det enda som håller mig kvar från att beställa nu är när jag ska åka. Jag har alltid varit lite inställd på januari, eftersom jag då har en bra tillgänglighet samt att det är "riktig sommar" där borta då. Men om jag far i Januari så vill jag absolut mötas upp i februari för att resa runt och hitta på roliga saker? Hur länge tänker ni att ni vill vara borta? :-)
15 nov. 2017 16:09
Hej! Här är en till väldigt resesugen person! Jag är inne på precis samma spår som er, att försöka komma iväg i januari/februari och jobba och backpacka runt i Australien och kanske Nya Zeeland. Hade varit roligt att hitta en eller flera reskompisar att ha sällskap med!
19 nov. 2017 11:24
Tycker en my way resa med enkeltbiljett till australien och vidare till NZ och Bali låter perfekt!

Jag är tyvärr uppbokad 1 och 2 februari och kan inte avboka det, men skulle kunna tänka mig att åka direkt efter det! Vad tänker ni om det?

Räcker sedan reskassan, vilket den borde om man kan jobba lite med, så är jag gärna iväg till runt Maj tänker jag! Vill gärna vara i Sverige under sommaren iaf :-)
Citerat från Jagsomkallasemma:
Citerat från Fliiippauuur:
Hej, vad roligt!!
Jag är verkligen mitt uppe i mitt planerande just nu. Tänker att go expore nog ändå skulle vara väldigt smidigt att gå igenom. Om någon på riktigt är sugen att åka tillsammans kan jag tänka mig detta paket https://www.goxplore.se/program/work-travel-australien, annars har jag varit inne på att åka på all set, där man jobbar tre månader och får boende och mat https://www.goxplore.se/program/work-travel-australien-all-set.

Hur tänker du och när skulle du kunna dra? :-) jag är ledig från 3 februari och kan dra när som efter det, vill dock senast komma iväg 1 mars :-)

Vilka är sugna på att åka tillsammans någon gång då i gruppen? Vi kanske skulle kunna göra en messenger grupp på fb?
Så roligt det är att man börjar hitta människor som är inne på samma plan! Jag pratar mycket med go explore och har just nu kommit fram till en my way resa, med enkelbiljetter till australien, vidare till nya zeeland och med ett stopp på bali påvägen hem. Annars är det ett vanligt WHD program med att du väljer själv hur mycket du vill jobba och resa. Det enda som håller mig kvar från att beställa nu är när jag ska åka. Jag har alltid varit lite inställd på januari, eftersom jag då har en bra tillgänglighet samt att det är "riktig sommar" där borta då. Men om jag far i Januari så vill jag absolut mötas upp i februari för att resa runt och hitta på roliga saker? Hur länge tänker ni att ni vill vara borta? :-)