Backpacka i Sydostasien början av 2015

Av Sofkih
28 dec. 2014 11:01
Visningar: 314
Jag hade tänkt att resa i mitten av februari och börja resan i Bangkok. Därifrån hade jag velat ta mig vidare till, tex Burma, Laos, Kambodja, Vietnam, Borneo och Indonesien men är öppen för förslag och fler länder. Min tanke är att försöka vara iväg så länge som möjligt och så länge reskassan räcker. Jag vill åka på en resa med spännande äventyr, häftig natur, vandra kring tempel, lata dagar på stranden med sol och bad. Träffa lokalbefolkningen och upptäcka de små oupptäckta pärlorna och besöka fantastiska platser.

Jag har rest runt endel i Asien innan, då mest i Thailand men har också besökt bland annat Malaysia, Singapore och Kambodja. Asien ligger mig varmt om hjärtat och jag vill utforska det mer, jag har inte så höga krav, är glad, positiv och försöker njuta av livet. Har inga problem med att ta långa resvägar (ex. Buss eller tåg) och är medveten om att allt inte blir som man tänkt sig.

Jag vill gärna hitta någon att dela resan med så är du sugen på att backpacka runt i Asien under några månader och uppleva fantastiska platser eller har du tänkt dig något liknande så hör av dig :)
Av Sofkih
28 dec. 2014 18:30
Hej Matilda, du har pm ;)
30 dec. 2014 14:00
Hej,
Du ser ut att ha samma mål som jag med resan ! Like på den

Ankommer BKK 19Jan och planen är Norra Thailand (kanchanaburi, ChaingMai) sen Laos, Kambodja och Vietnam fram till mitten/slutet på Mars då jag flyger tillbaka till BKK och tar mig söderut landvägen.

Har också gjort Thailand flera ggr så tänkte sedan bara resa genom Thailand för att (äntligen) ta dykcert på koh tao och sedan åka ner mot Malaysia, evt Borneo och sist något kul ställe i Indonesien (inte sugen på Bali, men kan tänka mig öarna runtomkring) sista 5-6 veckorna.

Gissar att jag hunnit gjort Laos när du kommer och vara på g ner mot Kambodja, men skicka gärna över ett mail på (Logga in för att se e-postadress) när du vet mer kring din resrutt. vi kanske korsar varandra och kan resa ihop ett tag :)

ha det så länge
//P
Av Sofkih
1 jan. 2015 10:34
Tack för svar :) Du har pm :)
1 jan. 2015 17:45
Hej! Jag leter också efter någon att resa med och du har precis samma planer som mig. Jag vill jättegärna resa runt i Asien, gärna i Thailand, Vietnam, Bali med mera, jag är öppen för försla och reser gärna till andra länder också. Jag vill ut på äventyr och se och uppleva mycket saker, sola, bada och festa. Hör gärna av dig om det låter intressant! :) ha det bra
Av Cissela
4 feb. 2015 13:57
Hej! Jag befinner mig just nu i Kampot, Kambodja, och kommer den nionde ta mig till Vietnam med början i Ho Chi Minh City. Om någons resvägar skulle komma stt korsa mina möts jag gärna på en öl! Finns på Facebook, Cissela Larsson
5 feb. 2015 14:19
Hej på er. Jag är fortfarande hemma i Sverige men hade väldigt gärna velat ta två veckor i Asien inom det snaraste. Helst av allt hade jag velat se templet Ankor Wat i Kambodja men är öppen för andra förslag. Möter gärna upp eller åker ner tillsammans. För att veta mer om mig klicka in på min profil och skicka gärna ett meddelande vid intresse att göra mig sällskap.
8 feb. 2015 07:52
Gubbar o gummor, ja tänker mig några veckor i Asien inom några veckor. Är öppen för de flesta förslagen och är med på det mesta..