Backpacka i Sydostasien!

Av Agnesll
9 juli 2018 13:08 (redigerad)
Visningar: 373
Hej!

Jag är sugen på att backpacka i ett par månader i vinter, och söker nu reskompisar (killar och tjejer) i ungefär samma ålder som mig! De platser som jag framförallt vill besöka är Thailand, Kambodja, Vietnam och Bali. Budget före lyx!

Jag är en norrlänning på 23 år, som numera är bosatt i Stockholm. Som person är jag äventyrlig, aktiv och spontan, samtidigt som jag är jordnära/lugn i mitt sätt att vara. Därför brukar jag fungera bra ihop med de flesta.

Då jag är en äventyrlig person, så vill jag se/göra/uppleva så mycket som möjligt. Men självklart vill jag också sola/bada och festa!

Hör gärna av er om ni vill göra en liknande resa!
Medlemmen har tagit bort svaret
11 juli 2018 17:23
Hej!
Har sett att det är en del trådar här om att resa i asien i vinter. Jag har skapat en grupp på Facebook som heter
” resa i asien vinter 18/19 ”

Gå gärna med där så kan vi diskutera där! Känns lättare :) så har vi alla som vill resa dit samlade på samma ställe :))

Hälsningar Erica
15 juli 2018 23:45
Hej!

Jag åker till Thailand 1 1/2mån i feb-mars nästa år. Tanken är typ Thailand första veckorna sen är jag ganska öppen för förslag. Bali & Filippinerna är jag lite inne på.

Tänker mig samma som dig med resan. Äventyr/Upplevelser men även sola och bada. Skulle vara kul att sammanstråla!
Av Agnesll
16 juli 2018 00:06
Svarar alla i privat meddelande så ni vet! :) Tråden är aktiv!
16 juli 2018 21:34
Hej, Agnes! Jag backpackade förra året i södra Asien och är nu sugen på att åka igen! Jag är mest intresserad av Thailand, Kambodja, Vietnam, Laos, Malaysia och Myanmar men gärna andra länder också. Budget före lyx är precis så jag tänker också.

Jag hade tänkt åka i September/Oktober och vara borta i allt från 3+ månader. Jag bor i Göteborg och är 21 år, när hade du tänkt åka?

Hör av dig om du är intresserad så kan vi snacka :)
17 juli 2018 14:48
Hej! 😀 När hade du tänkt åka? Jag tänkte åka iväg i januari, skulle vara kul att åka ett härligt gäng på äventyr!
30 juli 2018 14:36
Hej! Jag är också sugen på att dra iväg och backpacka och det låter som att vi är inne på helt samma bana. När hade du tänkt åka? 😃

Min tanke är att jag vill resa runt till flera olika länder och ha the time of my life. Jag vill ut på äventyr, uppleva, sola, bada och festa 😍 skulle vara superkul att få dela den upplevselsen med någon/några!
Av Myrsten
1 aug. 2018 09:58
Hej! jag är 100% med att åka, tar min kandidat-examen i vinter och vill åka iväg ett par månader innan arbetslivet börjar för sol/bad/mat/fest!
Hade blivit kul om man är några st på ett äventyr!
3 aug. 2018 11:34
Till alla som reser solo i Asien kommer här några riktigt bra böcker som inspiration!

The Beach av Alex Garland, Backpacker av Emily Barr och Kallare än Kargil av Carina Rydberg, samt hysteriskt roliga En tripp till Indien av William Sutcliffe och den svenska backpacker-romanen Hippiespåret av Fredrik Sandberg.

Hög igenkänningsfaktor och riktigt bra böcker om soloresenärernas jakt på kickar och bananapancake:)
6 aug. 2018 22:36
Aloha!

Jag planerar också att resa till Asien i vinter och vill också till Thailand, Kambodja, Vietnam och Indonesien. Jag vill också gärna besöka Myanmar, Laos, Malaysia och Filippinerna (ingenting spikat ännu). Målet är massor av upplevelser och äventyr, ta dykcertifikat, lära mig surfa, festa, sola, osv.

Jag tänkte försöka åka i mitten/slutet av januari 2019, men har inte planerat någon resrutt än. När tänkte du åka och vad tänker du dig som första resmål? Hur länge tänkte du vara borta?
7 aug. 2018 15:28
Hallå där!
Jag har liknande planer om att dra en resa där budget går före lyx! Har sedan innan varit i Thailand och Vietnam men är minst lika sugen att dra igen! Planerna är att besöka några fler länder än ovannämnda! :D
Av Agnesll
8 aug. 2018 09:02
Hej alla!! :D

Det är supermånga som har hört av sig nu, så jag skriver här så att det blir lättare. :)

Jag har pratat ihop mig med 3 tjejer och vi tänkte åka i slutet av november/början av december. Vi ska boka resan dit och första boendet i Thailand nu om några dagar. Vi tänkte resa i ungefär 3 månader. :)

När vi har planerat mer så tänkte jag skriva planerna i ett inlägg i fb-gruppen som Erica skrev om här i diskussionen. Gå med i den gruppen!!

Vore ju superkul om jag kunde möta upp många av er under resan! :D