Backpacka i Asien

Av Aspen_
14 juli 2017 15:59
Visningar: 125
Hej jag har planerat nu under ett tag om att jag vill backpacka genom Asien nästa år. Och jag tänkte vara borta 8 månader (vad jag önskar) men det gäller ju att ha pengar. Hur mycket kostar det ungefär om man vill bo normalt osv tex i Thailand att bo i Bungalows, och ha ac osv. Och är det någon som har erfarenhet och någon bra rutt man kan göra genom Asien, Jag skulle vilja se Thailand, främst norra Thailand, Bali, Myanmar alla grannländer i princip. TAck på förhand :)
15 juli 2017 12:37
I norra och nordöstra Thailand kan man få trevliga rum och bungalows med eget badrum för 200 - 300 bath per natt. Vill man ha AC börjar priserna från 500 bath. Vill man ha pol etc. så får man räkna med minst 1000. Priserna på öar och vissa populära turistorter är ungefär det dubbla mot i norra /nordöstra. Beroende på vilka månader vi talar om är det inte säkert att du behöver AC - december-januari klarar man sig definitivt utan!
Burma och Bali är lite dyrare på boendet om jag har förstått saken rätt.
15 juli 2017 16:33
Jag var iväg i vintras och gjorde rutten: Bangkok, norra Thailand, Laos, Vietnam, Kambodja. Sedan flyg till Singapore, Malaysia och ett till flyg vidare till Bali. Vi bodde på hostel övervägande del av resan och åt förhållandevis billigt, och spenderade ca. 12k/månad. Tror du får höja den budgeten om du vill bo bättre än så :-) Hade även jag velat se Myanmar. Smartast är då att göra en avstickare från Thailand. När jag backpackar använder jag mig av appen hostelworld för att spana in eller boka boende för nästa destination.
Fråga gärna om du undrar mer!