Backpacka Asien, cirka 2 månader 2018

4 dec. 2017 20:16
Visningar: 2407
Hej!
Är en tjej på 20 år som är extremt sugen att lämna Sverige i vinter, är sugen på att fara runt februari till mars 2018. Men söker nu tips på allt. Länder man borde fara till, städer man ej får missa. Har inget specifikt planerat men har väl typ tänkt Bali, Thailand osv men är osäker då de ska vara regnperiod i Bali då, ifall man då borde skippa Bali??
Som sagt ör jag väldigt opåläst så uppskattar Alma tips och råd ni har!! Även roligt att höra om nån fler att sugen på att fara då! Just nu ska jag nog fara med en tjejkompis men vi möter gärna upp fler under resan:)
6 dec. 2017 16:50
Tack för svaret! Ska absolut kolla igenom länkarna:)
7 dec. 2017 21:51
Hej! jag och en annan tjej ska nu resa till Sydostasien i början på januari till slutet av mars och vi har använt oss mycket av lonely planets bok Southeast Asia on a Shoestring travel guide där dom i den boken har summerat ihop de viktigaste sakerna och upplevelser i en bok.

Sen handlar det om vad ni är sugna på att göra. Om ni ska surfa så åk till Bali. Finns bäst dykvatten har jag läst i Fiji. Kambodja har massor med olika templen som man kan besöka och vackra öar och det är ännu billigare en Thailand. i Kambodja har du också Angkor Wat. Jag har varit där och det är ett häftigt ställe att besöka. Till ett av länderna vi ska till är Vietnam och bara i det landet finns det massor med saker att göra. Vi har kollat in lite på Hanoi, Halong Bay, Sapa, Hoi An mm. I Hoi An så kan man sy upp massa kläder för ett billigt pris. Bali verkar ändå som ett bra land att resa runt i, mycket backpackers. Hoppas ni får till något!