Avstånd Samos

20 aug. 2008 08:49
Visningar: 1724
Är det någon som har koll på avstånd från Pythagorion till tex Drakei, Vahti, Psili Amos 2, Manolates?
Vi har hyrt vespa i sex dagar, åker dit 31/8, men jag tänkte att är det jättelångt så kanske vi bör överväga att hyra en bil en dag eller så. Nu har vi ju absolut ingen tid att passa, mer än flyget hem ;-), men iaf, Någon som vet?
Vi tyckte vespa verkade mysigare än bil..
Tacksam för svar.
Av Mmea
20 aug. 2008 10:26
Vi var på Samos för några år sedan. Bodde i Voutsalakia och hyrde bil hela veckan. Kan inte säga att jag har koll på avstånden men minns att det tog rätt lång tid att åka på ön, i alla fall från där vi bodde. Förutom den östra delen, där Pythagorion ligger, består i princip hela ön av berg. Det finns därför i inga genvägar tvärs över ön utan man får åka vägen som går längs kusten och sedan den lilla vägen in till t.ex. Manolates. Har för mig att det var ungefär en timmes färd (kanske lite drygt) från flygplatsen i Pythagorion till Voutsalakia. Kan tänka mig att Drakei i alla fall är en bilfärd på 3 timmar ifrån Pythagorion. Vägarna är mycket slingriga i bergsområdena.

Missa inte vattenfallet. Ta med badkläder dit.