Att göra/besöka i Orlando + vaccin?

Av Idasu
29 dec. 2019 22:27
Visningar: 251
Hej!
Jag ska volontärarbeta på en hästranch i Orlando under 3 månaders tid från och med mars. Jag kommer troligtvis att arbeta (obetalt förstås) cirka fem-sex dagari veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på vad jag kan göra/besöka under min lediga tid? Har inga möjligheter att åka hur långt som helst - kommer bo i Webster, Orlando.

Sen undrar jag om vaccin till Florida? Kommer det behövas? Ska vara på en hästgård i 70 dagar...

Tacksam för svar och tips!!
/Ida
Av Annaer
30 dec. 2019 02:00 (redigerad)
Har du visum för att arbeta? Eller gör du det via någon organisation?
Är ganska säker på att du inte får arbeta ens som obetald volontär på enbart esta. På esta får du stanna max 90 dagar inkl inrese- och utresedag.
Kolla upp det väldigt noga så du kan göra det helt lagligt, annars kan konsekvenserna bli väldigt stora.
Av Idasu
30 dec. 2019 07:14
Hej,
eftersom att verksamheten drivs utan vinstsyfte ska detta inte vara något problem. Åker med en organisation i Sverige som har gjort det här i många år :)
Av Birgere
30 dec. 2019 09:36 (redigerad)
Amerikanska myndigheter är stenhårda med detta regelverk. Det är framförallt kyrkor o NGOs som brukar ge dessa möjligheter.
Men uppfyller den lokala organisationen kriterierna (bla viss skattestatus) och jobbet du kommer att utföra aldrig har gjorts av någon som fått betalt så bör det fungera. Se bara till att ha korrekta dokument inkl inbjudan från ranchen med dig.
När det gäller Orlando så hittar du en massa här på forumet, annars kanske enklast att du kikar på den sida vi själva brukar använda när vi åker dit, www.bahamabay.se för tips på aktiviteter i centrala Florida.
EDIT: Vaccin: stelkramp o hepatit eftersom du ska vistas på en ranch.
Av Idasu
30 dec. 2019 14:22
Citerat från Birgere:
Amerikanska myndigheter är stenhårda med detta regelverk. Det är framförallt kyrkor o NGOs som brukar ge dessa möjligheter.
Men uppfyller den lokala organisationen kriterierna (bla viss skattestatus) och jobbet du kommer att utföra aldrig har gjorts av någon som fått betalt så bör det fungera. Se bara till att ha korrekta dokument inkl inbjudan från ranchen med dig.
När det gäller Orlando så hittar du en massa här på forumet, annars kanske enklast att du kikar på den sida vi själva brukar använda när vi åker dit, www.bahamabay.se för tips på aktiviteter i centrala Florida.
EDIT: Vaccin: stelkramp o hepatit eftersom du ska vistas på en ranch.
Tack snälla!