Asien vintern 2016/2017

16 maj 2016 12:21
Visningar: 58
Är på jakt efter resesällskap till Asien i vinter 2016/2017. Min. 2mån - 6mån. Beroende på möjlighet till jobb vilket jag är öppen för. Thailand må vara en bra plats för det.
Vill besöka Bali, Malaysia, Vietnam, Filipinerna, Thailand, kanske Hong Kong på hemvägen?
17 maj 2016 21:10
Låter lite som det jag har planerat. Finns ju så mycket länder och saker i Asien som lockar. Är väldigt inne på att hänga i Australien en sväng, det kanske du inte prioriterar?
18 maj 2016 10:44
Å vad kul! Jag var i Australien under 8mån förra året så det är ganska gjort, även om det är ett underbart land!
19 maj 2016 22:12
Åh vad kul, då har du säkert en del tips ändå om Australien. Men förutom det verkar det som att vi vill till typ samma drömmiga ställen. När tänker du att du vill åka?
19 maj 2016 22:38
Låter som bra förslag på länder, men jag skulle också gärna vilja besöka Australien. När tänker ni åka?
Jag vill gärna åka iväg under januari 2017 och vara borta i tre månader.
21 maj 2016 20:17
Låter precis som resan jag också är sugen på! Lägg gärna till mig på Facebook så kan vi snacka mer om du vill! Emma Ingvarsson :)
21 maj 2016 22:11
Det finns många Emma Ingvarsson på Facebook. Skulle du kunna specifiera lite mer?
22 maj 2016 10:16
Jag tänker mig nog att åka i November, när vädret börjar bli väl tråkigt. Stanna fram till april. Tänker mig att resa de 2 första månaderna eftersom det är en del länder som jag vill hinna med att besöka. Surf camp i Bali (även besöka Gili T och Gili Lombok island). Barriärrevet i Filippinerna ska vara fantastiskt så hade gärna dykt/snorklat där. Gärna bo på lite trevligare ställen i dessa länder som är billigare, lyxiga bostäder till samma pris som man får en säng i ett hostel i Australien. Avsluta i Thailand och stanna där och jobba fram till hemresa för att göra det kostnadsfritt att stanna kvar utomlands.

Det är min tanke i alla fall! :)
22 maj 2016 10:54
Halloj! Såg denna tråd och känner att det låter som det stämmer hyfsat med hur jag också tänker :) har än så länge inte börjat planera men mina tankar lutar åt att jag vill åka i november och sen får jag helt enkelt se när jag vill börja ta mig hemåt. Har en annan resekompis som nog först kan komma ner i december. Australien är även ett måste för min del! Jag vill även gärna se Vietnam, Laos, Bali och vad som mer finns att erbjuda! Gärna även försöka med surfning om det går att stanna längre än en vecka på ett camp!
24 juni 2016 13:33
Inge mer Australien för mig även om kontinenten är underbar! Den som vill haka på 2 mån resande i Asien och ev även stanna för längre i Thailand får gärna skriva, skicka pm på facebook - Alice Kleiva. Tar gärna skypekontakt alt ses om någon är i Göteborgssvängarna!
Av Agnesv
6 juli 2016 23:04
Hej!

Jag vill gärna åka tillbaka till Thailand i januari :) tänkte ev. vara borta i 4-5 månader.

Hör gärna av dig om du är intresserad! Agnes Verlehag på fb :)
7 juli 2016 16:40
Citerat från Alicekleiva:
Jag tänker mig nog att åka i November, när vädret börjar bli väl tråkigt. Stanna fram till april. Tänker mig att resa de 2 första månaderna eftersom det är en del länder som jag vill hinna med att besöka. Surf camp i Bali (även besöka Gili T och Gili Lombok island). Barriärrevet i Filippinerna ska vara fantastiskt så hade gärna dykt/snorklat där. Gärna bo på lite trevligare ställen i dessa länder som är billigare, lyxiga bostäder till samma pris som man får en säng i ett hostel i Australien. Avsluta i Thailand och stanna där och jobba fram till hemresa för att göra det kostnadsfritt att stanna kvar utomlands.

Det är min tanke i alla fall! :)
Detta låter precis som det jag har tänkt!! hör gärna av dig, Ida Lundin på Facebook! kommer från Kristianstad
14 juli 2016 12:42
Citerat från Agnesv:
Hej!

Jag vill gärna åka tillbaka till Thailand i januari :) tänkte ev. vara borta i 4-5 månader.

Hör gärna av dig om du är intresserad! Agnes Verlehag på fb :)
Vad jag förstår så kan man med visum stanna 90dgr i Thailand? Jag landar nog i Thailand under januari och tänkte väl så småningom söka jobb på nått turistiskt svenskt ställe, typ så. Vart i Thailand hade du tänkt dig och göra?
Av Agnesv
14 juli 2016 13:25
Det stämmer nog, 30 dagar utan visum :) tror man kan förlänga sitt visum ytterligare 30(?) dagar på t.ex. koh samui också. Vad roligt!
De öar jag är intresserad av är koh samui, koh tao, koh phangan och koh lipe. Koh phangan och koh lipe har jag inte varit på. Har inte direkt några planer på vad jag vill göra utan tänkte nog mer sola, bada, äta gott, festa och uppleva öarna lite mer :) tar nog det lite som det kommer.
19 juli 2016 23:00
Hejsan!!
Jag är väldigt inne på samma som du har tänkt dig! Vill också åka iväg i November och till samma länder. Kan absolut också tänka mig att stanna och jobba lite, hör gärna av dig!

Isabelle Koch på fb :)