Är de som mäklarfirmor och går de att lita på?supersaver, bravofly m.m

Av Husse85
18 mars 2022 09:41
Visningar: 155
Är det någon som har svar på min fråga?Vilken roll har företag som Bravo Fly och Super Saver när det gäller att boka flygbiljetter för flygbolag? När jag går till Norwegian Flys flygbolagssida och försöker boka ett flyg tur och retur på ett visst datum biljetten är väldigt dyr, medan om jag gick in här hos reseguiden och sökte efter ett flyg samma datum länkar ni mig på ett eller annat sätt till ett av de bolagen( Bravofly, Supersaver och två till tre förtag till), som i sin tur visar samma flyg hos Norwegian Fly företag, men till ett väldigt, väldigt billigt pris?
Av Mirreli - Reseguiden.se
18 mars 2022 15:11
Hej! Tänkte att du kanske är behjälplig av ett svar direkt från oss på Reseguiden. Bravofly och Supersaver är nätresebyråer och med det återförsäljare till flygbolag som tex Norwegian, Ryanair samt mer traditionella bolag som Lufthansa, Turkish Airlines etc. Många gånger är resebyråerna billigare än flygbolagen direkt och det beror på att deras huvudsakliga intäkt inte kommer från själva flygbiljetten utan från merförsäljning som försäkringar, baggage, kundsupport etc. Hoppas detta besvarar din fundering och du är alltid välkommen att höra av dig till oss på 031-774 39 21 om du har ytterligare frågor. Trevlig helg!