Albanien

6 aug. 2010 20:42
Visningar: 1898
Vi funderar på att åka till Albanien i juni 2011, i ca tio dagar. Då är våra barn 4 och 1 år. Jag har försökt söka lite på hotell osv, vilket inte är helt enkelt. Är det klokt att boka hotell i Tirana för första och andra natten och sedan ta oss vidare och försöka hitta hotell på plats? Vi vill ut mot kusten, kanske Saranda ( heter det så?). Eller ska man boka redan här hemma i Sverige? Det är ju lite mer meck när man har två små att hålla reda på och man vill ju ha hyfsat god standard på hotellet...
Tacksam för alla tips om hotell, resmål, bästa stället för småbarn osv. Kan tillägga att äldste sonen har ett motoriskt funktionshinder så han har svårt att gå, vi har med en liten rullstol. Så lite handikappsvänligt bör det vara, men det är inget krav.
Av Zahide
7 aug. 2010 09:14
Det borde inte vara något problem att hitta boende på plats. Det finns massor med lokala privata uthyrare om man önskar det alternativet. Jag har vänner som har varit i Durres nu i juli och betalat 7€ natten. Men om jag skulle resa med så småa barn som ni har, är jag tveksam till om jag skulle chansa på det allternativet. Vi ska kanske också åka till Saranda eller Vlore nästa sommar men vi fixar nog boendet själva där då.
Av Annrolf
22 maj 2016 21:15
Om någon skulle titta på denna gamla tråd så hittar man massor av hotell på Booking.com finns bra beskrivningaroch hotell från 150 upp till 1000 om man så vill, Högsäsong får du ett mycket bra hotell direkt vid stranden Durres beach för runt 400:-långgrunt och bra för barn länge söderut ner mot Sarande är de mer tvärdjupt med kristllklart vatten. Taxi kan man åka från Tirana Airport med transfer till durres för runt 200 - 300 kr för hela bilen om man inte vill ta tåg för en 10:a. hotellen erbjuder transfer till varierande pris beroende vilket hotell man bor på en del hämtar personalen till och med för en mindre penning.