Aktiviteter på stranden på vilka stränder hittar vi det?

5 mars 2014 09:29
Visningar: 407
Hej

Vi tänker åka till Thailand över nästa jul o nyår men har inte bestämt rutt än.

Vi vill ha aktiviteter på stranden typ banan, ring, skooter och kaite. Var hittar man detta, på vilka stränder.

Runt Phuket har jag förstått och sett att det finns men finns det på fler ställen?

Ao Nang?

Koh Samui?

Koh Lanta?

Koh chang?

med flera med flera

Detta är viktigt då både mannen och sonen har svårt att bara ligga och njuta av en bok på stranden som jag!

Jätte tacksam för all hjälp här inne!
5 mars 2014 13:11
Hua Hin är ju kitesurfningens huvudstad i Thailand. Det finns också en hel del annat - banan, scooter, paddleboard, vindsurfning och hästar på stranden som man kan rida på. Men mest Kitesurfning som sagt.
Av Marilcj
5 mars 2014 16:29
Även stränderna söder om Hua Hin, Khao Takabi o däromkring, även stort Vattenland uppe på Black Mountain.
ChaAm är oxå div vattenaktiviteter o hästar på stranden, vattenland några km norr om stan.
5 mars 2014 20:04
Tusen tack för era svar!

Då kanske man ska ta Hua hin-koh Samui istället för Phuket. Det är kanske bra för grabben!

// Linda
5 mars 2014 20:11
Ja det kan nog vara en bra kombo. Jag har aldrig varit på Phuket, men det låter inte så lockande...
Om grabbarna vill lära sig dyka så kan ni ju ta en tur till Koh Tao - mysig ö.
Av Marilcj
6 mars 2014 06:23
Just stränderna söder om Hua Hin kan ni nog sonen hitta en del kompisar oxå för där är en hel del familjer av olika nationaliteter och bussen fr Chumphon till Hua Hin tar ju bara ca 6 tim dessutom
6 mars 2014 07:39
Citerat från Marilcj:
Just stränderna söder om Hua Hin kan ni nog sonen hitta en del kompisar oxå för där är en hel del familjer av olika nationaliteter och bussen fr Chumphon till Hua Hin tar ju bara ca 6 tim dessutom
Menar du verkligen 6 tim?? Det tyckte inte jag var så bara!!!
6 mars 2014 11:27
Vår buss tog lite under 5-timmar till färjelägret i Chumpon när vi skulle åka till Ko Tao. Man får helt enkelt räkna en hel resdag när man ska ta sig mellan ställena.
Hua Hin har ju bra shopping om det är det ni är ute efter.
Av Marilcj
6 mars 2014 17:22
Flyger ni till Phuket fr Sverige blir ju Hua Hin lite av en omväg, men flyger ni till Bangkok, inrikesflyg till Koh Samui, sen båten via Koh Tao ti Chumphon sen bussen upp ti Hua Hin så är ni bara 2tim fr Bangkok när ni ska hem...vi har valt o ta nattbussen när vi åkt just för att inte spilla dagar.

Men sen ska du tänka på att de tar tid fr Phuket till Koh Samui oxå