70-års firande

7 dec. 2015 14:36
Visningar: 9196
Tänkte bjuda med familjen på min 70-års dag i april!
Vill ha förslag på mysigt boende, gärna i närheten av hav/sjö, tillfälle till promenader, gärna i stad!
Familjen består av en baby och 3 vuxna!
Tågförbindelse från Stockholm.
Ifall ni har förslag på annat mysigt boende utanför Sverige, ge förslag!
8 dec. 2015 14:53
Citerat från Marcus_p:
Som Malmö-bo måste jag säga Köpenhamn....tåg hela vägen, bra restauranger, hotell och promenadvänligt.
Du vill nog vänta innan du rekommenderar tåg mellan Malmö och Köpenhamn. Perrongen byggs redan om på Kastrup och även om Sverige sansat sig genom Lagrådet idag så har DSB satt ner foten istället så åt endera hållet om inte bägge kan det säkert bli fler kontroller än dagens vid Hyllie. Inställda tåg hotar DSB med nu eftersom de inte kan kontrollera äktheten på pass.

Frågan vad ju dessutom från Stockholm och därifrån tanker inte ens SJ köra mer till Danmark om det blir ID-förseningar.
8 dec. 2015 15:03
Citerat från Brittmarie:
Tänkte bjuda med familjen på min 70-års dag i april!
Vill ha förslag på mysigt boende, gärna i närheten av hav/sjö, tillfälle till promenader, gärna i stad!
Familjen består av en baby och 3 vuxna!
Tågförbindelse från Stockholm.
Ifall ni har förslag på annat mysigt boende utanför Sverige, ge förslag!
Nu har jag inget mysigt hotelltips just där men Vadstena är fint.

Tällberg är ju ingen stad men Åkerblads och flera andra hotell där är fantastiskt mysiga och promenader i vacker miljö kan man verkligen göra. Åkerblads kostar en del men är det kalas har ni nog räknat med det. De har inomhuspool och lite annat.

Stadshotellet i Västervik kanske. Fina promenader längs vattnet och ut på Gränsö eller till Korparholmarna med sina hängbroar.
12 mars 2016 18:30
Vore jag er så skulle jag leta reda på ett charmigt romantiskt boende, långt från storstadens stress. När vi semestrar i sverige så brukar vi hyra oss en egen liten stuga, har varit på många fina ställen och alltid varit nöjda. Bor du i stockholm så finns det ju väldigt fina hus att hyra i stockholms skärgård, fast de är ganska dyra och jag är osäker på hur det är där ute i april. Kanske är roligare att åka och se något helt nytt, norra Norrland, Skåne, you name it. Här brukar vi boka: http://sverigestugor.eu , sätt er ner tillsammans, ange era önskemål bland sökkriterierna och leta efter något som passar er :)
Av Desires
12 mars 2016 19:22
Kan hålla med om DALARNA, där är ju väldigt vackert o mysigt på alla sätt och vis! Vi spenderade några dagar där en sommar, bodde på Tällbergsgården, som var trevligt och låg m vacker utsikt mot Siljan! Det finns flera bra hotell i den fina lilla byn Tällberg, även Klockargården är väldigt fint - bra mat har alla dessa!
http://www.desires.se/#post182
Även GRÄNNA är ju en underbart söt liten stad, med Visingsö utanför som utflyktsmål! (Dit åker ni färja!)
Ni skulle där kunna bo på Hotell Amalias Hus (8,5 poäng i booking.com). Detta hotell har anor från 1700-talet och ligger i centrala Gränna, väldigt mysiga och personligt inredda rum!
http://www.desires.se/#post190