Stöd Ukraina

Sierras blogg

Onsdag 2 Mars 2011 - Langkawi

♫...We're Gonna Move...♫

Världen är liten, dock inte för liten för medlemmar på Reseguiden. Första dagen här på Langkawi mötte vi två trevliga medlemmar, Brjn och Jojojo. Trevligt och överraskande. Tillsammans med Brjn och hennes man hyrde vi en dag en båt med förare och gjorde en utflykt till öarna som ligger i princip under inflygningslinjen till Rwy 03 på Langkawi Airport. Det visade sig att där låg en skön resort (”Rebak Marina Resort”) och en stor marina med båtar av alla de slag från många länder. Riktigt kul att snurra runt i detta område som inte ingår i de arrangerade utflykterna.

I går hyrde hustrun och jag scooter och drog i väg för att kolla runt, bland annat till de olika vattenfallen som finns på ön....skall finnas i alla fall. Nu var det lite si och så med vattenfall eftersom det har varit varmt en tid så det var inte mycket att titta på, alltså i princip inget vatten och då heller inget fall....:-((

Vi passerade dock ett vattenhål, nämligen 19th Tee på "The Golf Club Datai Bay". Man får vara glad för det lilla... I morgon förflyttar vi oss en timme norrut till Koh Lipe.

Vädret?
Sorry, det vill du ju veta naturligtvis. Ingen skillnad mot senast, alltså +34 dagtid och ljummet i vattnet:-)

Morsning!
Sierra
Dela med andra:    

Kommentarer
Mpc säger:
simma o ta det lugnt det kommer fler dag
Postat 2011-03-02 22:25  Anmäl
Mariab säger:
Vad underbart !!! Om jag âker 1 timme norrut sâ kommer jag till Madeira.
Här pâ Kanarieöarna är inte lika varmt, men vâren börjar titta fram lite.
Ha det sâ skönt. Maria
Postat 2011-03-02 21:55  Anmäl
Brigitta säger:
Kul att ni träffade medlemmar från RG. I dag har vi haft en härlig vår-vinter dag med sol och + 4. Försök och slå det med era +34!
Postat 2011-03-02 18:28  Anmäl
Travelfun säger:
Vad härligt ni har det!!
Här hemma är det riktigt trist väder, något mildare men å andra sidan på väg att bli "slask"...
Postat 2011-03-02 16:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Mpc
Mpc säger om Sierras bild ""Vattenhålet"":
ha ha Bibchen den var roligt
10 april 2011 18:07