Stöd Ukraina

Skydiveemmas blogg

Fredag 19 Januari 2007

VM 3-18 februari ÅRE

Snart går VM av stapeln, redan känner man av förberedelserna, folk överallt och framförallt, det byggs överallt. De räknar med 100 000 besökare ( i vanliga fall ca 3000 åretrunt bofasta). Jag ska vara en del av det, jobba för VMbolaget. Genom min Vildmarksguideutbildning kommer alla i klassen praktisera för VMbolaget i tre veckor, den 3-18 februari. Vi kommer att jobba som vakter vid olika gater, för att kontrollera accessen hos de som vill komma in. Vi kommer jobba minst 6 dagar i veckan ute i backen, det kommer att bli slitsamt men roligt! Det är ju roligt att få vara delaktig i en så viktig sporthändelse här i Sverige, för Åre betyder det mycket. Jag läste någonstans häromdagen att det stärker Åres position som nordens ledande skidort, roligt som sagt att få vara del av!

All information man kan tänkas finns på http://www.are2007.com Genom sidan kan man söka biljetter med tex buss, just nu kostar det tex från 700 att åka från Stockholm retur till Åre och inträde ingår. Fly t/r Stockholm Östersund ligger på under tusenlappen.
Vart man ska bo beror på vad man vill få ut av sin vistelse. Det är dyrare att bo i centrum men det kanske det kan vara värt för den som vill vara där det händer hela tiden. Det går dock bra bussförbindelser till många av de mindre orterna nära Åre. Vill man bo en bit ifrån, lugnare och billigare är Duved, Tegefjäll, Björnen (barnvänligt) och Undersåker bra alternativ som ligger nära Åre. Duved ligger ca 8 km bort, Tegefjäll 6 km, båda västerut.

Klart du ska komma hit och uppleva VM i Åre!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skrynkelfria pingviner
14 år sedan
Superwoman! 5 dagar till avresa mot Kapstaden
14 år sedan
Koll eller inte?
14 år sedan
Sydafrika
14 år sedan
Tillbaka från Sarek.
14 år sedan