Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Måndag 2 Februari 2009 - Sverige
Resealbum: Viva la Mexico

Viva la Mexico!

Nu har vi bokat in nästa resa.
Både jag o killen har haft svårt att ta ledigt, så vi får hoppas att inget kommer i vägen nu...
Den 19 mars åker vi till Mexico. Skall verkligen bli underbart.

Tar tacksamt emot tips av alla som vart där.
Skall ladda för sombrero, tequila, mayakultur och snorkling i massor :-)

I dag är jag happy!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Busylizzy säger:
Vill inte vara taskig men det heter EL Mexico... Annars såg det ut som ni haft det trevligt!
Postat 2009-10-20 20:07  Anmäl
Scharly säger:
Ha en underbar resa.
Postat 2009-03-21 08:42  Anmäl
Mbild säger:
Härligt... ta ganska omgående och flytta er ner en timme med buss från Playa del Carmen till Tulum. Magiskt vackert och en riktig honeymoonstrand med mycket mindre turism. Kolla min resa dit förra året:
http://www.reseguiden.se/forum/resor/centralamerika-2008-210

Håller med Cingelsson Belize är riktigt soft med lite Jamicafeeling och där pratar man dessutom engelska om ni blir trötta på spanskan i Mexico. Ta er i så fall en vatten taxi från Belize city ut till ön Caye Calker ett par nätter. Ruskigt bra snorkling därute också.

Lycka till verkligen och jag säger bara... missa inte TULUM
Postat 2009-02-03 13:22  Anmäl
Peterdykare säger:
Kanon kul !
Mexico har i princip allt men jag tycker mycket om isla mujeras eller kvinno ön trots alla turister men se även lite av den gamla tiden typ pyramiderna och deras heliga tempel i chichen itza är ett måste .
Som dykare är det ett paradis och är fortfarande helt enkelt såld på det landet likaså thailand dom 2 är mina favoriter blan mina 27 länder jag har rest och jobbat i .
Ha en underbar resa och vi ser fram emot många bloggar och bilder .
Mvh peter
Postat 2009-02-02 16:46  Anmäl
River säger:
Hej! Låter skönt, Vart i Mexico och hur länge är ni borta?
Ha det bra på resan....Själv åker jag till Bartislava 17mars i 4dagar.
329:- ToR med ryanair för 2pers.....sjukt billigt.
Postat 2009-02-02 16:33  Anmäl
Switch säger:
Hej min första vän! Ska snart ladda mina få bilder från Tijuana, enda stället i Mexico där jag varit hittills. Det var kul och annorlunds, vi tog oss över gränsen från San Diego, men tiden tog slut...Men det blir säkert inte sista gången för Mexico! Jag vill se alla pyramiderna etc....
Postat 2009-02-02 15:22  Anmäl
Gordita säger:
Vad kul! Playa del Carmen och framförallt Cozumel är ett av få ställen som jag gärna skulle återvända till, trots exploatering. Underbart snorkelvatten, mysiga resturanger, kritvita stränder, kan inte bli bättre! Jag kan rekommendera ekoparken Xel Ha, Se länk nedan.
Xel Ha http://se.youtube.com/watch?v=WkyEIZUMBcA
Postat 2009-02-02 09:05  Anmäl
Ingemar_e säger:
Låter underbart!
Vart i Mexico kommer ni att vara?
Jag befann mig runt Acapulco, men för många år sedan.
Ett underbart naturområde, men väldigt mycket turistiskt.
Mexikansk mat är fortfarande ett måste.
Ni kommer att få det toppen tror jag.
Postat 2009-02-02 08:48  Anmäl
Robb säger:
Holla
jag har en jätte sombrero om ni vill låna. själv flyttar jag till thailand om 19 dagar.
robb
Postat 2009-02-02 08:42  Anmäl
Cingelsson säger:
Hej! Vad roligt - Mexico är super!! Mitt tips blir Tulum strax söder om Playa del Carmen - lätt en av världens vackraste stränder!!

Belize som är väldigt annorlunda från Mexico ligger inte så långt bort o är en kul avstickare om ni har tid.

Ha en underbar resa!!

/Cingelsson
Postat 2009-02-02 08:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet