Stöd Ukraina

Gbenskars blogg

Tisdag 3 Februari 2009 - Krabi stad

Vi kom iväg men vilken rysare!

Vi är lyckligen framme i Thailand. Igår kväll var vi på plats på hotellet efter en lång resa. Men ojojoj så nära det var att det inte blivit något av med denna resa!!!!

Vi kom till Arlanda för att checka in i god tid (tack och lov) och när det var vår tur säger damen bakom disken att det här passet är ogiltigt och så håller hon upp mitt pass. Sidan där fotot och all information finns höll hon uppslagen och så lät hon tummen gå i kanten där sidan släppt i ungefär 1 centimeter. Det var en skada som jag själv aldrig märkt och jag hade antagligen inte reagerat så mycket på den heller för det var verkligen inte mycket som släppt.

MIn mans pass var helt OK så honom kunde hon checka in men mig ville hon inte släppa igenom. Vad göra!! Jag började känna katastrofen sprida sig. Du få ta dig till passpolisen och skaffa ett nytt pass säger hon, men skynda dig för dom stänger om tjugo minuter. Och till passpolisen skulle jag enligt henne ta en buss som gick var 10:e minut. Jag rusar till busshållplatsen och såklart tog det 10 minuter (minst) innan det kom någon buss. Jag var vid det laget så nervös att jag nästan var kräkfärdig. På minuten jazzar jag in genom portarna till passpolisen och fick efter lite väntan ett nytt rosa (väldigt fult) pass. 980 kronor fattigare var det bara att ta bussen tillbaks till avgångsterminalen där min stackars man väntat oroligt. Över en timme hade det här äventyret tagit mig.

Vi var så förvirrade och skärrade av allt det här att vi glömde bort både att växla in lite valuta och att köpa en tidning att läsa på planet.

Men iväg kom vi ialla fall och nu kan det bara bli bra med en sån start.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sharatain säger:
Men fy XD jag skulle dött av stress och oro.
Postat 2009-07-19 00:11  Anmäl
Trav säger:
OJ, det var en riktig rysare!
Kom ihåg att titta noga nästa gång.
Men ha nu en RIKTIG skön semester.
Postat 2009-02-04 11:57  Anmäl
Klockis säger:
Fy,så hemskt! Ha nu en riktigt skön semester.
Postat 2009-02-04 10:59  Anmäl
Gullsing säger:
Stackars er, så hemsk början på er resa. Hoppas bara att den i fortsättningen ska vara varm och skön och att inga flera incidenter kommer att inträffa.

Gilla
Postat 2009-02-03 22:41  Anmäl
Travellover säger:
Det lät inte så kul, jag förstår hur orolig du måste ha blivit, tråkigt att det skulle hända just då...
Postat 2009-02-03 21:01  Anmäl
Orjan säger:
Min frus pass var likadant men vi såg det innan resan, hon fick ett nytt gratis för det var fel på en omgång pass slarvigt tillverkade .Jag tror du kan få tillbaks pengarna och ett nytt pass får du som sagt gratis.
Postat 2009-02-03 18:24  Anmäl
Ingabettan säger:
Samma sak har hänt mig men det var min man som hade ett pass som gått ut, ush vill jag inte göra om. Men vi kom iväg till sist vi också.
Postat 2009-02-03 17:46  Anmäl
Mpc säger:
Som det kan det gå när inte haspen är på siken tur du hade för om du nu kom i genom här o inte in i Thailand du hade det nog varit värre där
Postat 2009-02-03 17:36  Anmäl
Ingridhell säger:
Oj vilken mardrömsstart ni fick!! Stackars er så nervösa ni ska ha varit.
Men som du skriver: nu kan det bara bli bra. Ha det så skönt.
Postat 2009-02-03 13:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet