Stöd Ukraina

Memmies blogg

Fredag 5 Maj 2006 - Ridgefield

Vi anländer i USA

Vi startade resan tidigt på morgonen. Vi flög från Göteborg, till Stockholm och därifrån direkt till New York (Newark). Det var en fin inflygning, man såg hela Manhattan. På flygplatsen möttes vi av systerns pojkvän och hans pappa. De skulle lotsa oss ut ur New York, upp till Ridgefield i Connecticut.

Resan upp dit tog ett par timmar och första biten var inte så rolig, mest motorväg och en massa bilar. Men när vi närmade oss Ridgefield blev det väldigt vackert. Vi körde igenom små pittoreska städer och förbi fina hus. Tankarna drogs till Stepford Wives! Allt såg verkligen perfekt ut. Och dyrt!!

Vårt hotell var också väldigt pittoreskt. West Lane Inn hette det. Huset var från 1849 och hade bara 16 rum. Min pojkvän och jag fick det fina rummet ovanför verandan, det runda rummet. Allting var blommigt där. Tapeterna, gardinerna och sängkläderna hade alla samma blommiga mönster. Vi hade fullt sjå att hitta eluttaget, för det var också blommigt!

På kvällen var vi hembjudna till amerikanarna. Det var spännande att komma in i ett riktigt amerikanskt hem. Vi fick slå oss ner på verandan, fiska upp varsin kall öl från ett kar med isbitar och vänta medan fadern i huset tillredde hamburgare på den gigantiska grillen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan