Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Tisdag 19 Juni 2007

Vår resa till Palma Nova på Mallorca.

Det här blir långt. Hoppas att ni orkar läsa hela.

Palma Nova, Mallorca 22/5 – 5/6 2007

Tisdag 22/5.
Vi reste från Ängelholm den här gången, eftersom Vingresor hade inlett ett försök med avgångar därifrån.
Vi fick en enrumslägenhet belägen mot poolområdet, som var mycket vackert. På morgnar och förmiddagar var det sol på balkongen, men skugga resten av dagen. Så det var rätt svalt och skönt på nätterna. Gradantalet låg på cirka 25-26 grader hela tiden, med sol och växlande molnighet hela dagarna. Dessutom blåste det härliga vindar hela tiden. Endast en gång åskade och regnade det och det var andra natten. Ingen nederbörd på hela tiden.
Planet landade i Palma 5 minuter i 11 på kvällen. Vi fick åka med en buss från plattan en riktigt lång väg. Sen fick vi vänta en evighet innan bagaget kom klockan 5 i 12. Man skyllde på att bagagevagnen hade fått motorhaveri eller hade varit utan bensin. Vid 5 min i 1 var vi framme vid vårt hotell Rosa del Mar. Vi var de enda kvar på bussen då. Chauffören körde på som en galning runt hörnor och mellan bilar, men han var superskicklig.
Ja så kom vi in på hotellet och fick rum nummer 325 i receptionen. Receptionisten skojade med oss, när vi kom och sa att vi var eftersökta av polisen. Men att det var min man de var på jakt efter. Vi fick ett mycket fint rum, fräscht och inrett i vackra färger. Vi dök i säng utan att packa upp. Jag bara borstade tänderna, tvättade inte ens bort makeupen. Vi släckte 5 i ½2 och slocknade direkt. Sov till klockan var ungefär 7.

Onsdag 23/5.
Vaknade som sagt tidigt. Jag kunde inte somna om, medan B snusade gott. Vid 8-tiden vaknade han till liv och var hungrig. Tvättade och klädde oss och gick ner till frukostmatsalen, där det stod uppdukat en stor buffé. Den var mycket fin med massor av mat, men bara ljusa brödsorter, inget med fibrer. Vi åt med god aptit.
Så gick vi ner mot stranden och promenerade bort till Loro Verde, där vi drack varsin god cappuccino. Sen tog vi en promenad och tittade runt om i Palma Nova. Sen satt vi på balkongen med varsin gin och tonic och åt vår vattenmelon, medan vi såg ut över poolområdet, som såg bättre ut, än vad vi hade trott.
Utsikten från vårt rum på hotellet
Sen var det dags att prova på att sola och bada. Det låg ju nära till hands att besöka vår egen pool och solsängarna där. Vi lade oss på en altan lite ovanför poolerna och solade ett litet tag. Jag blev fort för varm, så vi gick ner till poolen, duschade och badade. Duschade igen efter badet och la oss på solsängarna och vilade.
B började bli ordentligt hungrig, så vi gick ut för att äta. Precis nästan utanför hotellet låg det en pizzeria, som också serverade pizzaslices. B ville tvunget ha, så vi åt varsin trekant. Sen gick vi ut på ”byn” och letade efter paella. Vi hade olika åsikter om var vi hade sett det på menyn någonstans tidigare på dan. Följden blev att vi hamnade på Piano Monroes, eller vad det hette, och åt varsin portion pasta. Jag orkade inte med hela min, utan B fick rycka in på resten, men han åt inte upp allt. Vi drack en flaska rött vin Faustino till. Så kände vi båda att det var dags att gå hem.
På natten vaknade vi av att det åskade ordentligt och regnade.
Torsdag 24/5.
På förmiddagen gick vi en runda bort till hotell Hawaii. Vi gick utefter strandpromenaden dit och åkte hissen upp till receptionen och pratade med flickorna där. Den ena kände igen mig sen förra gången vi bodde där.
Utsikt mot stranden Playa son Matias.
Så gick vi hem och bytte till badkläder och gick ner och solade. Vi badade en gång. Sen försökte vi vända och vrida på oss på de hårda solsängarna, för att få sol runt om. Så kom det en hög danska tjejer och la sig framför oss. Jag låg för tillfället på magen och blev nyfiken, skulle lyfta upp huvudet, för att se dem. Då knäckte det till i revbenen på vänstra sidan. Det gjorde ordentligt ont. Jag blev ju skraj förstås. Att bryta revbenen skulle ju inte vara roligt särskilt på semestern. Det gjorde ont, när jag tryckte på revbenen, men de verkade inte ha gått av. Det gjorde inte ont, när jag kunde andas i alla fall.
Strax efter det kom det en ung kille och pratade med oss. Han var från Belgien och arbetade som någon slags hotellvärd. Han hette Peter. Det var meningen att han skulle prata med alla gästerna och tala om för dem vilka aktiviteter det fanns på hotellet. Den här kvällen var det Bingo och en akrobatgrupp, som skulle uppträda. Nästa dag blir det gevärsskytte.
Vi gick till Duque de Estremera, en gata där vi varit flera gånger redan. På en restaurang som hette Rumbo Sol tittade vi på matsedeln och det stod att de hade lever, så vi slog oss ner vid ett bord. Där kom vi i samspråk med ett svenskt par vid sidan om oss. De kom från Växjö. Han hette Hans och hans fru Sonja. Han och B hade lumpat samtidigt på olika kompanier på I 6 i Kristianstad, men kände inte varandra. De hade däremot många gemensamma känningar därifrån. Det var riktigt roligt att höra dem
Levern smakade utmärkt gott. Vi gick inte därifrån, förrän de hade stängt butiken. De hade nästan samma väg hem som vi, så vi hade sällskap ett bra tag. Vi kom hem och la oss och släckte klockan 12.

Fredag 25/5.
Den här dagen gick vi ut och uppför vår gata, Avenida C´as Sabornes, för att leta efter Fritidsresors hotell, Viva Palmanova. Det låg faktiskt på samma gata som vårt hotell. Vi gick in och kollade. Jo, det var rätt, men kiosken utanför hade inga svenska tidningar, som vi hade hittat där förr.
Då gick vi ner för några trappor och kom direkt till Duque de Estremera och kom så småningom ut till det ställe, där vi förra gången brukade dricka riktig cappuccino. Det fanns inte kvar utan var utbytt till nåt brittiskt. Vi fortsatte Paseo del Mar fram, för att hitta Tabu, dit våra bekanta, hade tänkt gå den här kvällen. Vi hittade Tabu och ett ställe, som receptionisten på Hawaii hade rekommenderat. Eftersom vi inte hade ätit en ordentlig lunch gick vi på Mac Donalds och delade på en hamburgare och en flaska vatten. Sen gick vi till Rumbo Sol och drack varsin capuccino och varsin Grand Marnier. Framåt kvällen gjorde vi oss i ordning för att ev. möta Sonja och Hasse på Tabu. Vi tog den övre vägen och inte den vi brukade gå. Satte oss på Tabu med varsin öl och väntade. Beställde så småningom varsin sjötunga meunière och tog ett vitt vin till. Först fick vi in vitt bröd med alioli och morotsstavar. Det går tydligen automatiskt om man inte säger till. Det smakade mycket gott och sjötungan var jättefin med potatis och grönsaker till. Våra vänner kom inte så vi betalade och gick den vanliga vägen hem och när vi kom förbi Rumbo Sol, där vi hade träffats, satt Sonja och Hasse där. De hade suttit hela tiden och väntat att vi skulle komma förbi. Vi satte oss ner hos dem och snackade tills de ville gå hem, för de skulle åka hem dagen därpå. Vi tog sällskap och gick och la oss något före 12, tror jag det var. Jag kände av att jag hade bränt ryggen i solen. Det sved och bultade.

Lördag 26/5.
Efter frukosten gick vi ut och promenerade längs strandpromenaden och satte oss på Loro Verde med Café con Leche och varsin tårtbit. B åt chokladtårta och jag jordgubbsdito. Där satt vi länge och tittade ut mot havet och alla båtarna, som dök upp allteftersom. Det var jättefint väder och skönt.
Så kom vi på att det nog var dags att inhandla förnödenheter på BIP. Köpte äpplen, som blev inslagna två gånger. Vi fick förstås pengarna tillbaka, men vi hade varit misstänksamma på äppelpriset förra gången också. Det var så underligt, för flickan i kassan talade engelska (lite i alla fall), men plötsligt kunde hon bara prata spanska. Så gick vi hem och åt en liten lunch på bröd, melon och skinka. Sen blev det sängen. Jag skrev och B somnade bums. Det blev faktiskt mycket sovande och läsande hela semestern igenom.
På kvällen bestämde vi oss för att gå ut och äta på Goodfather`s. Vi hade gått förbi där på förmiddagen och pratat med en söt och trevlig svensk tjej, som jobbade där. Vi trodde ju att hon var där på kvällen också. När vi kom var det bara ett gäng norska piker, som jobbade. Men, vi slog oss ner i alla fall och beställde San Miguel och till mat blev det grillade revben med bakad potatis till. Det var alldeles utmärkt gott med en jättefin barbequesås. När vi nästan hade ätit färdigt, kom den svenska tjejen. När hon fick syn på mig vinkade hon och kom fram och hälsade på B också. Hon var jättetrevlig. Så småningom betalade vi notan och gick hem för att sätta oss på balkongen och läsa.
I receptionen kom den belgiska hotellvärden Peter och hälsade på oss och så pratade vi en stund. När vi väl kommit upp, bytt om och satt på balkongen blev vi faktiskt rätt trötta båda två trots allt vi sovit och vilat under dagen. Det tog inte många minuter innan B slocknade, medan jag skrev.

Söndag 27/5.
Efter frukosten gick vi ner och skaffade parasoll och solbänkar. Det var ett välkomstmöte, där vi pratade med guiden. Han envisade med att kalla tåget från Soller till Palma för spårvagn. Trots protester från oss och ett danskt par fortsatte han med det. Han kallade det i alla fall för spårvagn. Då fick han väl det då.
Så solade och badade vi tills det blev dags för lunch. Då gick vi upp och B fixade i köket. När vi hade ätit och jag diskat, såg vi från balkongen att ett ungt par snodde ”vårt” parasoll och sparkade undan ”våra” solsängar. Vi hade våra handdukar på dem, så de måste ju ha sett att det var upptaget. Jag skyndade mig ner, för att säga ifrån, men när jag såg att de hade en liten bebis med sig höll jag tyst. Jag bara sa att vi behövde parasollet, för att jag kunde få eksem om jag låg för länge i solen. Jag for i alla fall in till receptionen och där fick jag veta att jag skulle vända mig till en servitör. När jag kom dit, kom det en kille i vit skjorta också och han tog upp en telefon med order om flera parasoller. Det kom så småningom en med ett alldeles nytt parasoll. Tjejen i det engelska paret hämtade så småningom en parasollhållare och satt i det där i stället för i ett högt rör, de använt sig av. Vi kunde faktiskt inte hålla tillbaka ett litet smil, när hela parasollet välte för dem. Det var ingen som gjorde sig illa i alla fall. Tjuv och tjuv det ska du heta….
Vi badade bara en gång. Sen gick vi upp och duschade och så vidare. Gick ut på ”stan” utefter strandpromenaden. Vi satte oss hos Loro Verde och drack varsin café con leche och B åt en chokladtårtbit och jag fick en jordgubb. Så drack vi varsin Grand Marnier till. Vi satt där länge och väl och läste tidningen och såg på folk och på det vackra havet med alla ”småbåtar”.
Utsikt från Loro Verde på kvällen.

Måndag 28/5.
I dag var det dags att åka in till Palma. Den resan kommer jag att blogga alldeles särskilt om. Bara vänta!
På kvällen gick vi sista biten hemåt från bussen och köpte fyra pizzaslices och tog med upp på rummet och åt dem på balkongen. Då var det rätt kyligt, för vinden hade inte lagt sig och temperaturen hade sjunkit en hel del. Det blåste av bara katten hela dan, så vi blev absolut inte för varma. Efter pizzan var det dags för sängen. Då var nog klockan vid ½11-tiden. Jag somnade bums.

Tisdag 29/5
Vaknade vid 7 efter en god natts sömn. Gick ner till frukosten. Där fick vi en liten tub Kalles kaviar och lite Nes-kaffe av ett par damer från Malmberget. De var på hemväg. Vi bestämde oss för att gå till Magaluf den här dan. Jag ska blogga särskilt om det också. Det blir för mycket att läsa annars på en gång.
Sen gick vi ner till övre altanen vid poolen. Där låg vi rätt länge, badade inte, för det blåste så man blev inte varm. Gick upp och gjorde oss i ordning för kvällen och tog varsin gingrogg på balkongen innan vi gick ner till Goodfather`s. De hade inget bord ledigt, men lovade att reservera ett till ”Sean Connery” till om en kvart. B brukar skoja och presentera sig som Sean Connery. Vi gick ner till stranden en runda och när vi kom tillbaka stod bordet ledigt och reserverat till oss.
Vi bestämde oss för lambsleg, men det fanns bara till en person, så jag överlät det till B och beställde en dagens meny; champinjoner stekta i vitlök till förrätt och pepparbiff till varmrätt. Förrätten delade vi på, sen fick vi vänta ett tag. Det berodde antagligen på lammbenet. Det tog nog längre tid att tillaga. När maten kom in tappade vi hakorna alldeles. Det var de största portioner vi någonsin sett. B:s lammben var stort som bara den. Bara för det samma fick jag antagligen 2 biffar, så det inte skulle se för smått ut mot B:s portion.
B med lambsleg.
Grannarna vid sidan om oss fick nämligen bara en köttbit var. De åt samma sort som jag. Allt smakade jättefint och vi fick superb betjäning av flickorna. Dom frågade om vi ville ha dessert också, men våra magar stod som i en fyrkant och en snibb, så vi gick hem.
Sen satt vi på balkongen ett litet tag. Så kallade sängen.

Onsdag 30/5
Vi hade roligt på frukosten. Först mötte vi lilla runda, alltid skrattande Paula. Hon gör en alltid glad. När vi hade ätit färdigt, kom Liam, servitören, fram och skulle hämta tallrikarna från bordet. B läste på hans namnbricka och sa ”I´m Sean Connery”. Liam fattade sig snabbt och frågade om B var på ”Secret Mission”. ”Yes”. Så frågade han mig, vem jag var. Jag svarade ”Mrs Connery”. Liam började skratta, så han nästan tappade tallrikarna. ”You make me nervous”, sa han. När vi gick sa han ”Are you going on mission now?” B svarade ”Yes, I have my gun here” och låtsades dra en pistol.
Efter frukosten gick vi ner till terrassen vid poolen och solade och badade ett par gånger. Sen tog vi en promenad genom trädgården och spelade lite biljard. Innan dess hade Peter kommit och frågat B om han ville skjuta gevär. Nej. Han frågade tidigare också om B ville spela biljard. Då var det nej.
Så småningom gick vi ner i Palma Nova och tittade i skoaffärer och smyckebutiker. Vi var ju på väg att köpa en present till mitt barnbarns ”student”.
På kvällen gick vi ner till Goodfather`s igen. En av de norska flickorna viftade med bägge armarna högt uppe i luften, när hon fick syn på oss. Det fanns inget ledigt bord ute, så vi fick vänta i fem minuter. Josefin, den talföra svenska tjejen kom i samma veva. Hon presenterade Bert som Sean Connery för killen som tog hand om notorna. Han var nog ägaren. Denne är gift med en irländska. Irländarna är kända för att äta mest mat i världen. Vi beställde sjötunga med klyftpotatis och en flaska vitt Faustino River.
Vi fick reda på att den andra svenska tjejen och Josefine var systrar. Systern var inne i Palma, där Josefine hade shoppat på H & M, samma dag, som vi var inne i Palma. Systern hade ringt för hon hittade inte H & M och Josefine kunde inte förklara. När vi gick hem fick jag en ingivelse och gick in i en smyckebutik intill La Costebutiken. Där hittade vi ett fint armband till barnbarnet och köpte det bums.

Torsdag 31/5.
Först blev det frukost och sen skrev jag så pennan nästan glödde.
Vi hade bestämt att gå upp i Magaluf. Se bloggen, som följer särskilt. Där gick vi in och ut bland butikerna och hittade bland andra en riktigt fin skobutik. Den såg ut som en vanlig billig turistshop, men de hade massor av eleganta skor. Mittemot vår kaffeservering låg ett hotell, som vi kände oss tvungna att undersöka. Det hette Royal Beach. Vi gick in och tittade på deras poolområde. Det hade två stora pooler och en fin utsikt över havet. Men man fick visst betala för poolsängarna enligt ett par damer vi kom i slang med. Den ena hade precis fyllt 82 år och den andra var född –35 som jag. De kom från Malmö och de berättade att det också var ett Vinghotell. Vi pratade rätt länge med varann.
När vi kom hem käkade vi varsin grovmacka med skinka på. Sen gick vi ner till poolaltanen. Just den här dagen höll man på med att byta ut de hårda solsängarna till nya med blått nät att ligga på. Mycket skönare. Vi låg ett bra tag eftersom det var bekvämare än tidigare. Vi badade inte ens.
Efter dusch osv. gick vi till Loro Verde. Under tiden vi gick dit köpte vi en svensk tidning. På Loro Verde åt vi en jättefin paella och tittade på den vackra utsikten. Vid 9 ungefär började en karl och en tjej att spela och sjunga. De var jättebra. Det var en liten flicka på ett par år, som dansade till dem också. Sen gick vi hem och fastnade i baren, där 3 killar och två tjejer spelade, dansade och sjöng, så det stod det härliga till. Där var det också en liten flicka, på ett par år, som stod och dansade till musiken. Jag kunde inte motstå henne med kameran, utan videofilmade henne med kameran. Tyvärr kan jag inte visa den här eftersom Reseguiden inte tar filmer med ändelsen .mov.
Efter musiken blev det Bingo och Peter var snabbt framme och gav oss varsin bricka och varsin penna. Vi trodde ju att det var som vårat Bingo, att man bara behövde en hel rad, men det gällde hela brickan. Bert fick snabbt en hel rad, men det gick ju inte hem. Det var en kvinna, som vann och priset var en flaska Champange. Så var den dan slut och vi kröp till sängs.

Fredag 1/6.
Den här dagen skulle vi in till Palma igen hade vi bestämt. Se särskilda Palma bloggen.
På kvällen fick vi vänta ett bra tag innan vår buss av dragspelsmodell gick. Chauffören hade paus. Sen på vägen till hotellet köpte vi tre pizzaslices och satt på balkongen i lugn och ro och åt.
Jag var jättetrött, så jag gick in och tvättade av mig och la mig i sängen. Då hade jag hade redan skurat av mina kolsvarta fötter, så jag kunde prova mina nya skor till klänningen. B kom strax efter och la sig han också.

Lördag 2/6.
Efter frukosten gick vi ner och solade i de nya solsängarna, som var mycket bekvämare än de gamla hårda. Jag skrev om gårdagen och förmiddagen denna dag, 11 sidor allt som allt. Vi badade en gång och solade igen. B gick upp och stekte köttfärsbiffar och gjorde mackor med kaviar. Sen gick han ut på balkongen och ropade som Tarzan. Då var det dags för mig att gå upp och äta.
Efter maten diskade jag och B skulle gå ner till poolen. Sen gick jag ner och solade och löste Sudoku. Vi låg länge och solade. Inget bad. Det berodde bland annat på att det spelades en vattenpolomatch i poolen.
Vi satt rätt länge på balkongen och klädde oss sen och gick ut. Vi gick ner till Loro Verde, där det var så mycket folk häromdagen. Det blev bara lite folk där, till och med vid musikunderhållningen. Vi beställde grillad fläskfilé med grönsaker och bakad potatis. För kvällen tog vi husets röda vin. Efter maten blev det café con leche och Grand Marnier. Till notan fick vi varsin liten shot ”on the house”.
Så gick vi hem. På hotellet pågick underhållningen. Det var två kvinnor som dansade och en man sjöng och en man spelade gitarr, typisk flamenco. Hyfsat bra. Så fick vi varsin bingobricka, men vann inte den här gången heller. När vi var på väg att gå, kom Peter hotellvärden och undrade om vi inte ville följa med ut med honom och några kompisar. Peter är i ålder med våra barnbarn. Han kommer från Antwerpen i Belgien. Vi tackade nej förstås, för vi var för trötta. Gick upp och la oss i stället.

Söndag 3/6.
Efter frukosten var det dags för sol och bad. Vi låg rätt länge och badade i poolen 2 gånger innan B gick upp och stekte goda köttfärsbiffar, som han hade inhandlat på morgonen. Han lade på blåmögelost ovanpå biffarna, så de smakade underbart.
Sen skulle vi gå upp till Magaluf. Se särskilda bloggen, som kommer! Där gick vi till vårt café och drack café con leche och åt varsin tårtbit. B åt en äppelkaka med vispgrädde och jag en cheesecake med svarta vinbär och vispgrädde. Vi hittade en butik, som hade cigarrer. B köpte ett paket King Edward och fick en tändare på köpet.
Så gick vi hemåt. På uppvägen dit missade vi en butik, där vi hade sett att de hade likadana bikinis, som en kines hade vid vårt hotell. Butiken i Magaluf var billigare med sina med 8 € mot kinesens 8,50. Nu kostade de till och med 7 €. Men jag fick inte prova bikinitrosorna, så vi struntade i dom.
När vi kom ner till Palma Nova igen gick vi till Goodfathers och beställde bord till klockan 8. Vi ville ha ett lambsleg och en barbeque.
Under tiden gick vi till kinesen och där fick jag prova. Bikinin satt bra så vi köpte den, men fick prutat den till 8 €. Så när vi kom upp provade jag den igen ordentligt och den satt mycket bättre än jag kunde tro. B sa att vi skulle köpa en till i nån annan färg, än den vi köpte i olika blå och gula nyanser på vit botten.
Sen gick vi ner mot Goodfather`s och in på la Coste. B tittade på en skinnjacka igen, som han gjort flera gånger förut. Chefen var där och sa, om han köpte den, skulle han få extra rabatt förutom de 100 € den redan var nedsatt med. Vi skulle äta innan B bestämde sig. När vi hade satt oss ner kom en av killarna från la Coste förbi och han sa till mig att de väntade på oss att vi skulle komma. Vi åt vår mat. Stort var det som vanligt. Så drack vi en flaska Faustino. B smakade på lammet och jag på hans barbeque. Jag tog fotografier på maten och tjejerna och chefen.
Jag med lambsleg.
Jag och B på Goodfathers.
När vi hade ätit upp och betalat, gick vi till la Coste igen och det var ju egentligen ingen tvekan utan att B köpte jackan. Sen hos kinesen köpte vi en bikini till i andra färger. Mer åt röd-orange.
Så gick vi upp till oss. B skulle röka på balkongen, men ingen av oss fick upp den låsta dörren. Jag ringde till receptionen, men dom hade ingen att skicka. Flickan undrade om det var emergency. Jag sa ja. B hade tänt en stor cigarr, för att gå ut på balkongen och den luktade så. Först kom det upp en tjej, men hon kunde inte greja dörren. Så kom den kraftige bingovärden. Med ett knyck fick han upp dörren. Vi hade båda försökt på alla sätt och vis. Det är inte styrka utan huvud, sa han. Sen kunde vi sitta ute och vädra ut cigarrlukten och få in frisk luft till natten.

Måndag 4/6.
Det hände inte mycket under dagen annat än att vi solade och badade. B lagade lunch, och ropade som Tarzan igen. Då var jag färdig för att äta redan. Vi vilade ett tag uppe innan vi gick ner igen till poolen och solade och badade igen. Så blev det så hett och solen stack på kroppen, så vi gick upp och sov middag, duschade och gick ut för att köpa tidning och äta tidig middag på Loro Verde.
Vi beställde dagens meny, som bestod av klar kycklingsoppa, grillad Medelhavstorsk med kokt potatis och grönsaker och till dessert melon. Soppan var mycket god, torsken sådär (liten portion fisk) och melonen var fin. Så gick vi bara en liten runda och gick hem.
Där satt vi på balkongen ett tag. Så gick jag in och började packa. Det blev rätt mycket kallare på natten, så B hämtade ett överkast och la på sig. Jag började inte frysa förrän senare, men klarade mig ändå utan överkast. Vaknade vid 7.

Tisdag 5/6.
Hemresedag. Vi var först inne i matsalen klockan 8. Åt ordentligt och fick varsin påse Liptons the´ av killen i baren, Pablo, som han hade lovat dan innan, när théet var slut i matsalen. När vi gick, tog vi ordentligt farväl av bingovärden Paco, som alltid åt sin frukost i matsalen. Så var det Liam och jag fick kindkyssar av honom. Så var det killen i baren, Pablo, som också gav mig kindkyssar. Vi sa adjö till tjejerna också. När jag sa adjö till Mary överraskade hon mig med kindkyssar och ett brett leende. Hon hade visserligen en bricka i händerna, så hon kunde inte ta i hand. Jag blev i alla fall rörd. Sen fick jag kindpussar av den lilla Romina. Jag tog fotografi av alla fyra. Det var nästan så jag hade tårar i ögonen, när vi gick.
Mary, Romina, Pablo och Liam.
Sen vilade vi och packade sen färdigt. Det blev varmt i rummet, så i stället för att stanna kvar gick vi ner i lobbyn och satt där och väntade. Vi beställde varsin gin och tonic i baren och sandwikare. Vi åt inte upp allt, utan sparade hälften till flygplatsen. Vi pratade också med Paco, som kallade sig speaker. Det vill säga Bingovärden, som jag kallade honom tidigare. Peter, hotellvärden kom också och pratade med oss ett tag medan vi väntade. Han var mycket trevlig som vanligt.
Peter och B, som blundade just då.
Så småningom kom bussen och hämtade oss lite tidigare än vad som hade avtalats. Vi åkte runt och hämtade folk innan vi kom till flygplatsen. Där checkade vi in rätt snabbt och väl uppe åt vi våra mackor och drack öl. Var och en av oss gick runt och spanade in butikerna. Det var ett jättestort område där.
Planet lyfte lite försenat och vi flög hem igen. I Ängelholm väntade en flygbuss, så det var bara att kliva på och åka hem. Allt gick mycket smärtfritt. Då var det skönt att krypa ner i sin egen säng igen, sen vi hade kollat posten och tidningarna.
Dela med andra:    

Kommentarer
Veiken säger:
Har äntligen läst din blogg, började i morse men var tvungen att lila till jobbet. Det känns nästan som en extra semester, när man läser om platser man känner igen. Ha det gott/Veiken
Postat 2007-06-20 21:02  Anmäl
Reseglad säger:
Hej!
Trevligt att se igen kända platser,har själv bodd på Rosa del Mar.
Jättefin blogg,trevligt att läsa.
Kram från Reseglad
Postat 2007-06-19 21:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Mjorumm
Mjorumm säger om Gullsings bild "Jag själv med Lambsleg (Lammben)":
Att äta lammrätter i Spanien är en njutning för gommen
14 november 2008 19:39
Elvis_
Elvis_ säger om Gullsings bild "Utsikt från vårt rum.":
Hej Gullsing! vad heter hotellet som ni bodde på? Underbara Palma Nova :-)
1 november 2007 16:31
Ciocinzano
Ciocinzano säger om Gullsings bild "Maken med Lambsleg Lammben":
lammben är alltid gott
1 september 2007 15:46