Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Onsdag 20 Juni 2007

Upp och ner i Magaluf.

Tisdag 29/5
Vårt hotell Rosa del Mar låg alldeles vid gränsen till Magaluf. Vi hade bestämt oss för att gå dit upp. Vi gick upp för backen förbi vårt hotell och sen gatan vidare tills vi kom till delningen av den gamla och nya delen, som vi ser det. Strax innan såg vi ett hus, som stod på taket upp och ner. B trodde att det hade rasat, men jag såg att man hade byggt det på det här sättet med tinnar och torn mot marken. Det satt två palmer upp och ner på taket med rötterna uppåt. De var konstgjorda förstås. Man höll alltså på med att bygga upp ett hus, som ser ut att stå på taket med grunden upp. Det ska väl se ut som om det varit med om en jordbävning. Det ser helt tokigt ut. Jag tog flera bilder därifrån.

Katmandu det upponervända huset.

Bygget var inte helt klart. Man höll på för fulla muggar med att göra i ordning ”trädgården” och målade barstolar. Helknäppt. Men man får nog massvis med gäster. Det såg ut som om det skulle bli en krog eller ett danspalats kanske.

Ena gaveln upp och ner.

Torsdag 31/5.
Vi hade bestämt att gå upp i Magaluf. På vägen låg det upponervända huset. Dom hade faktiskt öppnat dörrarna, så publiken kunde gå in och titta. Det var inte riktigt färdigt ännu, så jobbare och besökare nästan snubblade på varann. Vi var inne och tittade och så fotograferade jag. Golven var räta som vanligt förstås. Ingenting var upp och ner inomhus.

Snurrande konstverk.

TV-vakt? Se upp!

Baren

Pelare i det upponervända huset.

Allt såg så spännande ut.

Söndag 3/6.
Vi skulle gå upp till Magaluf. Då var klockan kanske ½3. Det var öppet i det upponervända huset för allmänheten. De hade lyckats göra färdigt mycket även utomhus. Det skulle tydligen vara både servering av drinkar och tapas och något av ett museum.

Man hade tillverkat en Snöman och en man, som stod och talade till den. De var rörliga.

Inom glasmontrar fanns det till exempel en spågubbe

(och ett konstverk, som rörde sig i olika riktningar, se ovan. Än en gång beklagar jag att man inte kan skicka in filmer med ändelsen .mov, för jag tog ett par filmer av figurerna. PS. 2 mars 2008, har jag lagt in filmer, så man kan se dem. DS.)

Så här långt kan jag berätta om det upponervända huset. Det måste faktiskt ses. Det fanns även en tydligen rätt stor avdelning med inträde. Vi gick inte in där, så det kan bara bli gissningar, vad det fanns där inne. Kanske nåt slags museum av fantasifigurer. Vad vet jag?
Dela med andra:    

Kommentarer
Veiken säger:
Kul läsning! Vi hade en villa uppochner på Liseberg för några år sedan. Där var allt inomhus också upp och ner. Det var ett himla mek att komma igenom det huset,men roligt var det. Kanske likadant på den delen som det var inträde på i Magaluf?/ Veiken
Postat 2007-06-20 21:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Gullsing
Gullsing säger om sin bild "Det upp och nervända huset i Magaluf":
Huset invigdes bara nån dag senare.. Gilla
10 november 2008 17:23