Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 11 Februari 2015 - Dalupirit

Var dags att dra.

Av de gäster på resorten som jag träffat och lärt känna så har flertalet redan lämnat. Återstår bara ett ungt svenskt på att prata med. Då jag redan fått se och uppleva det jag hoppades på så tyckte jag att det var dags att fara vidare. Efter frukost i måndags tog därför mitt lilla bagage och tog mig via ett antal småbussar och någon jeepneytur ner till hamnstaden Malnog. Några timmar senare så anlände den färja jag bordat hamnen i Allen på den nordvästra kusten av Samar. Tog mig vidare till grannstaden Victoria och hoppade på en liten båt som tog mig ut till en liten ö vid namn San Antonio eller Dalupiri som den också är känd som. Strax efter ankomst så var jag sedan incheckad på Crystal Sand Beach Resort där jag fick en bungalow precis vid strandkanten. Stället ägs av en finlandssvensk och när han hörde att jag var svensk så ropade han genast till att par andra gäster att det kommit fler skandinaver. Så nu är vi ett gäng svenskar och ålänningar som sitter och gafflar på kvällarna.

Vädret just nu är inte det bästa. Kommer en del regn då och då och blåser lite lätt. Så den snorkeltur vi planerat har vi tills vidare ställt in, men förhoppningsvis blir den av vilken dag som helst. Istället har jag, förutom att bada, tagit mig små strövtåg in till den lilla by som ligger nästgårds. Idag hyrde jag mig en motorcykel och tog mig en tur runt ön. Den är inte stor, så trots låg fart och något stopp på vägen så tog jag mig runt på mindre än två timmar. Ganska trevlig färd som ibland gick på grus, jord och lervägar. Men oftast när man passerade någon av det otal småbyar som fanns blev underlager betong. Annars gick färden alltsom oftast genom kokospalmsdungar och den följde stranden mer eller mindre hela vägen runt.

Internetanslutningen är lite hur som helst här nere, så vi får se när jag är online nästa gång.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan