Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 13 Februari 2015 - Dalupirit

Öluff.

Hade egentligen tänkt åka vidare idag, men då Kalle skulle ut och titta till ett projekt ute vid Seven Islands så passade jag på att följa med. Det blev en heldag ute till sjöss med ett par strandhugg på ett par av öarna för att hämta lite folk och material. Kalle har skaffat sig lite mark på en av småöarna där han har påbörjat ytterligare en liten resort. Första stugan står halvfärdig och han hoppas ha det hela klart inom några månader. Vi stannade för lunch på en av öarna och tid för snorkling fick jag också. Det är bara att kliva rakt ut i vattnet så har man koraller efter några meter. Lika rikt på färger och fisk som nere i Indonesien är det dock inte.

Min värd berättade för mig, när vi var på en av öarna, att det uppe i djungeln bodde ett hundratal urinnevånare. Små som pygmeer ska de vara och de visar sig ytterst sällan för de andra bofasta. Kalle påstod att de centrala makthavarna inte ens känner till deras existens.

Dagen var trivsam och bjöd på bra väder för en gångs skull. På tillbakavägen började det dock regna så sista halvtimmen fick man huka under en pressening.

Sista kvällen med gänget blev det senare och jag kostade på mig lite god mat och dryck. Vid elvatiden fick det dock vara nog då det blir en lång resdag i morgon.

/Conny.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan