Stöd Ukraina

Flys blogg

Måndag 28 September 2015 - Reykjavik

Valsafari mm

Kl. 08 bar det iväg med buss från hotellet ner till hamnen där vi tog en båt ut för att titta på Valar. Tyvärr var inte vädret det bästa, men det var en bra uide på turen (engelska - den här utflykten var tillköpt). Det var Special tours som höll i den. Vi fick låna overoller så det känes inte så kallt eller blött.
Vi fick se både val och delfiner. Tyvär blev inte bilderna så bra då man inte alltid hann med att fånga det på bild.
Kändes dock lite komiskt ibland då det samlades tre turistbåtar på kort avstånd från varandra och låg stilla för att se när en val kom upp och hämtade luft...

Åter i hamn, vid 13-tiden, så gick jag än en gång till Harpan och köpte en dyr ljuslykta som jag blivit förtjust i, innan jag åt lunch på en kinesisk restaurang.
Efter detta var jag och fotade ännu en offentlig utsmyckning i form av ett vikingaskepp.
Tillbaka till hotellet, och därefter blev det en fika på det närbelägna bageriet. Inte så mysigt, men det bästa kaffet, goda kakor och lågt pris gjorde det till det bästa caféet på resan :-)

På kvällen var det avskedsmiddag med gruppen. Det serverades lamm, som, förutom fisk, är en av huvudfödan på Island. - och som vanligt kunde jag inte hålla mig, utan höll tal och tackade guiden som varit med oss under resan (Isländsk pensionär som hade lärt sig svenska på Åland)
Blev inte så sent då vi alla skulle upp tidigt dagen efter.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan