Stöd Ukraina

Candys blogg

Fredag 25 Maj 2007

vad säger man....

Ja, fast ingen lång resa. Har tagit tåget till Göteborg och det tar ca 1 timme. Alltids nåt när det suger i restarmen. Var ju uppehåll, men kallt, och här hemma regnar det. Lagom kul. Har haft konfirmation och haft 15 övernattningsgäster från Norge som kom i från Notodden, Oslo, Bodö, Glomfjord och Lörenskog!!! (bor ej i slott) Det var att knöka sig inn i husvagnar och garageloft. Såg ut som värsta tattarlägret här hemma. 20 personer i hushållet samtidigt tar på energien, och en pedamt stackara som jag hållt på att bli psykfall. Alla som ville hjälpa till och rör runt i MITT kök. Nu några dagar efter konstanterar jag att gästerna har lämnat diversa saker som skjorta, kjol, badlakan, hårföhn, öl osv. Ingen andra pedanter i min släkt eftersom ingen saknar sina saker. Och här hemma hittar man inte mycket kan jag säga. Skönt när dom kommer och skönt när dom åker (man får väl säga så?) Men det goaste är lugnet. Så skönt. Min släkt är det full fart på och vi väckte ju en viss nyfikenhet när 15 personer kom i folkdräkter. Så fina var vi i alla fall. Och jag hade 9 tårtor på 35 gäster. Ja, har några av er varit på Norsk bröllopp, dop eller konfirmation så vet ni vad jag snackar om. Jag försökte prata "vett" i min mamma och insisterade på att man skall leva som man gör i landet där man bor: alltså 1 tårta, men chi den gick inte, det går ju inte att släkten ser att det bara är en tårta. Ja, så ni behöver ju inte fundera på vad mina barn har ätit till kvällsmat denna veckan... Och vad mina höner blir glada när jag tömmer kylen i morgon. Dom älskar tårta. Själv fyller jag år i dag, Tårta? tror inte det. Tar en kaffe och cocnat tror jag. Sen på tisdag börjar ett nytt liv, vet inte vad som hände. Nån groda flög ur min mun. Var hos naprapaten för nackont och han har öppnat nytt gym. Och då hör jag nån nöt som säger att dom vill ha årskort på gymmet???!!!??? Va f... det var ju jag som sa det. Jag är ju inte riktig klok, köpa årskort på gym utan ens att testa.... med personlig tränare, fast han var på VM i Taek Wan du eller nåt så han kan ju säkert, det är jag inte orolig för. Så han frågar om jag är nybörjare, ja det är klart och så vill jag ha ny kropp. När jag får kopian på pappren står det Nybörjare som vill ha ny kropp... Lagom genant, det var ju ett skämt, eller... iaf blir det pinsamt på tisdag när det kommer en kvinna på 44 med muskler i vila och dålig kondition och det står att hon vill ha ny kropp. Gissa om han ser ett project framför sig. Suck. Fett, muskler, vatten vikt och hela balletten ska mätas, behöver nog en psykolog efteråt. Men nu är det fredagt så nu sätter jag på kaffet och tar en C. Ha en underbar kväll, det skall jag.:-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Mape säger:
Ha,ha,ha du är fantastisk,att du orkar,jag ser er alle man därhemma,det måste kännas skönt när de åkt,(får man säga så) jag hade tyckt det.Ni äter väl aldrig tårta mer???Måste få se kort med era folkdräkter,måste vara fint.Så ska du börja ett nytt liv med,det är aldrig försent,jag börjar på måndag"FIMPAR" för gott förhoppningsvis fick min dom av doktorn häromdan,försöka duger,Håll Tummarna"Säger som dig det är bara fredag,ska ta mej en W och B för på söndag är det slut.Sen börjar det nya livet, Hälsa alla pöjkarna Mape
Postat 2007-05-25 21:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet