Stöd Ukraina

Teresitas blogg

Söndag 11 Mars 2007

utsugare & uslingar

För några dagar sen tänkte jag ta itu med lite praktiskt inför min New York-resa. Det var dags att boka tåg till Arlanda. Det visade sig att priserna var höjda. Rejält. Minst hundra kronor dyrare än sist jag reste med nattåget som går 02 från Gävle till Arlanda. Just-nu-priset låg kring 280 kronor. Dyrt tycker jag för en resa på ca 1h och 15 minuter.

Av en händelse inser jag att det med samma tåg, samma avgång, kostar ca 200 kr för en resa ända till stockholm. Glatt bokar jag detta, nöjd över att lura systemet. Men döm om min förvåning när jag inser att man på Arlanda numer tar ut en avgift av dem som ej löst biljett just TILL Arlanda. 75 kr extra. Bovar och banditer! Så mycket för det gröna resandet. Det borde liksom löna sig att tänka på miljön. Men icke. Jag inser nu att jag skulle tagit bilen istället.

När det är dags att kliva av tåget vid Arlanda får jag helt enkelt hoppas att bemanningen är bristfällig vid "stationsspärren". Hur skulle det annars se ut om man ska försöka planka. Jag kan föreställa mig när jag ska smita förbi med min gröna 110 liters resväska. Inte direkt diskret...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Barnmat i USA
13 år sedan
I love LA
13 år sedan
Oktoberfest
13 år sedan
Orange County
13 år sedan
Tombestone
13 år sedan