Stöd Ukraina

Tamms blogg

Lördag 11 December 2010 - Orlando

Universal Studios

Har åkt det mesta värt att testa i denna park, men vi började med att hyra en rullstol till vår sjukling. Det var inte populärt, men vad ska man göra? Foten är blå och svullen och hon klarar inte ens att stödja på den.
Vi tog det lite lugnt i början och tittade oss mest omkring, sen började vi åkandet med E.T. Inga större problem med rullstolen, alla som jobbade där var väldigt trevliga och hjälpsamma! Sen åkte vi Simpson´s och Men in Black attraktionerna.
Sen åkte alla utan jag The Mummy, jag avstod eftersom jag åkte denna i Los Angeles, tror de var väldigt lika. Istället satt jag på en parkbänk bredvid en gigantisk julgran med julmusik skrålande ur högtalarna och njöt av solen, fantastiskt!
Efter diverse mat och snacks så fortsatte vi med Rip Ride Rockit och Shrek, sen blev det några andra oxå. Min sista blev Disaster, det var ju faktiskt jättekul, de började med att kalla fram 10 frivilliga som vi sedan fick kolla in när de var "filmstjärnor". Sjukt nog så kom "regissören" fram till mig och sa att jag skulle vara med oxå, så nu är jag en moviestar, det ni!
Churros och jättegod lemonad prövade vi det sista innan vi gick mot utgången.
Var ju tvungen att ta promenaden förbi Hard Rock Cafe, så nu har jag ännu ett ölglas i min samling.

Vi hade lite problem på hemvägen då GPS´en la av, bara så där! Men som maken sa -Det kunde ju varit värre, vi kunde ju ha varit i en storstad i USA eller nåt, hahaha.
Den 9-åriga teknikern i familjen fick iallafall igång den igen och det visade sig att vi var nästan framme.

Nu sover resten av familjen och jag ska väl lägga mig oxå. Imorgon åker vi ju härifrån och vidare till Karibien!!! Längtar såå, hoppas på underbart väder.
Nattinatt!
Dela med andra:    

Kommentarer
Anlois säger:
Låter som ni har det supert!! Stackars lille rompa da, hoppes foten blir bättre snart!! Ja sol å värme låter ju härligt... Snöoväder på gång här så inge avundsjuk alls.
Postat 2010-12-15 23:27  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma igen
13 år sedan
The Legends
13 år sedan
KC Chiefs
13 år sedan
Ishockey
13 år sedan
Vid poolen och på beachen
13 år sedan