Stöd Ukraina

Jimhans blogg

Onsdag 25 Februari 2009 - Göteborg

Ukraina nästa!

Efter mycket diskussioner fram och tillbaka är påskens stora resa äntligen bokad. Den 13 april åker jag tillsammans med två vänner till Ukrainas huvudstad Kiev :) Planeringen är sedan ganska öppen, kanske att vi tar tåget för att se andra delar av Ukraina, men helt bestämt är i alla fall att vi kommer att besöka Tjernobyl. Verkar hur spännande som helst! Det finns många olika arrangörer som gör heldagsutflykter dit med minibuss och då får man även besöka spökstaden Pripjat, där tiotusentals kraftverksarbetare bodde före olyckan 1986, men som nu är helt övergiven.

Nu återstår bara att läsa på och planera inför resan... Bara 1,5 månader kvar nu :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Visial säger:
Trevlig resa!
Postat 2009-02-27 17:44  Anmäl
Johan_84_ säger:
Härligt att den äntligen är bokad! Se om man kommer dit nån gång med. Hoppas resan bli toppen nu ;)
Postat 2009-02-26 15:43  Anmäl
Gbenskar säger:
Vilket spännande resmål! Törs man åka till Tjernobyl!? Ska bli kul att få läsa om din resa.
Postat 2009-02-25 23:51  Anmäl
Raiander säger:
Hej!
Jag håller på i inledningsstadiet att ta mig till Kiev. Bra att du hinner dit innan så kan jag fråga dig sedan hur det var. Lycka till på resan, mycket spännade.
Postat 2009-02-25 23:31  Anmäl
Travellover säger:
Wow vilket spännande resmål du har valt! Det ska bli kul att få se bilder därifrån när du kommer hem! Du får lycka till på resan! :-)
Postat 2009-02-25 19:08  Anmäl
Rommetorp säger:
Hej Jimmy Jag önskar dig en mycket intressant och själv ljusande resa ser framemot att få se dina fina bilder
John
Postat 2009-02-25 19:07  Anmäl
Femtioplus säger:
Hej:)
Ukraina - vet inte mycket om detta land! Men är säkert vackert, och intressant resmål!
Om Tjernobyl däremot... besök där?! För mig främmande och SKRÄMMANDE! Blir ni utrustade med geijermätare??? Nja - du/ni har säkert kollat upp om detta besöket! "Ni har ju varit med förr:)
Jag ser framemot se dina bilder:)
Ha en trevlig resa:)
Postat 2009-02-25 18:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet