Stöd Ukraina

Memmies blogg

Torsdag 13 Juli 2006

Två fantastiska resor

Tillbaka i vardagen igen efter två fantastiska resor. Semestern är slut och jag får nöja mig med att smygsurfa på resesajter på jobbet... Planeringen för nästa år är redan igång, vet inte hur jag skulle klara mig annars.
Mina resor ja; i maj åkte jag tillsammans med min fästmans familj till USA. En intensiv och väldigt rolig resa. Först åkte vi till ett litet samhälle i Connecticut som heter Ridgefield. Där stannade vi en helg för att hälsa på hos Ronnies systers pojkvän och hans familj. Det var verkligen en idyllisk, typisk amerikansk, småstad i New England-stil. Väldigt vackert! Sedan tog vi med oss pojkvännen och åkte vidare till Memphis. Väldigt mycket Elvis de dagarna. Vi besökte Graceland Sun Studios och bodde på Heartbreak Hotel. Jag är absolut ingen Elvisfantast men det var faktiskt mycket intressantare än vad jag väntat mig. Vi hann även med en kryss på Mississippi och några besök på bluesklubbarna på Beal Street. En halv vecka senare åkte vi till Nashville. Även där gick det mesta i musikens tecken. Vi var på Grand Ole Opry köpte cowboyhattar och gick på countryklubb. Vi tog en utflykt till Lynchburg där Jack Daniels distilleri ligger. Konstigt nog är det alkoholförbud i den stan...
Sista veckan var väl den jag sett fram mest emot. Då var vi i Orlando. Det var verkligen helt underbart att komma tillbaka dit. Vi bodde på Hilton och det var fantastiskt fint. Utan tvekan det bästa hotell jag någonsin bott på. Man hade egentligen inte behövt lämna hotellet på hela veckan fast vi hade ju fullt upp så det blev bara en heldag vid poolen. Vi hann besöka sex nöjesparker; Magic Kingdom, MGM Studios, Epcot, Universal Studios, Islands of Adventure och Wet'n'Wild. Det var naturligtvis jätteskoj! Snacka om att man var deppig när man skulle åka hem igen.
Andra resan var i juni. Då var jag med familjen i Frankrike en vecka. Vi var på ett litet ställe som hette Canet Plage. Det ligger på sydkusten men väldigt nära Spanien. Där var också jättehärligt! Jättefina, jättelånga stränder och vattnet var helt underbart! Det blev några små utflykter också. En dag var vi i Barcelona vi var i Figueres och gick på Salvador Dali-museet och vi var i en väldigt vacker liten fransk stad som heter Collioure. Så nu har jag bara en veckas sommarsemester kvar, i augusti. Då får man ta igen sig lite, det har ju inte direkt varit några vilsamma resor. Inget inplanerat den veckan förutom en liten sparesa till Varbergs kurort. Jag hoppas på den svenska sommaren!
Dela med andra:    

Kommentarer
Emari säger:
Vilken av nöjesparkerna skulle du rekommendera om man bara hinner med en eller två i Orlando?
Postat 2007-04-14 15:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Majsan_82
Majsan_82 säger om Memmies bild "Graceland":
Älskar Elvis och var själv till Graceland 2003, så jäkla kul!! Dina bilder är så fina, känner själv att man kanske bord...
2 januari 2008 16:30
Ciocinzano
Ciocinzano säger om Memmies bild "Elvis favorit...":
man blir som det man äter
26 augusti 2007 16:46