Stöd Ukraina

Memmies blogg

Torsdag 8 Februari 2007

Längtar bort...

Detta måste ju vara den tid på året då ressuget är som störst. Gud vad fint det hade suttit med en solsemester nu! Men det är ju inte aktuellt... I år gäller det att spara varenda krona jag kan för nästa år blir det bröllop och det är dyrt. Så någon semesterresa är det inte tal om än på länge.

Fast jag behöver väl knappast påpeka att planerna runt bröllopsresan redan börjar ta form! Det lutar åt att det blir Maldiverna! Jag hoppas på det, det hade varit helt underbart. Det är verkligen ett resmål jag drömt om i åratal. Så om någon har några tips om resmålet tas de tacksamt emot!! Men men.... Den resan är ju inte förrän om ett och ett halvt år. Kanske man kan kosta på sig en ynka liten resa innan dess.

Fast inget ont som inte har något gott med sig! I sommar har jag bestämt mig för att ta ut fyra veckors semester i sträck och bara vara hemma. Så lång sammanhängande ledighet har jag inte haft sedan sommaren efter nian! Det är 10 år sedan!!! Så det ska faktiskt bli himla gott. Göteborg på sommaren är inte dumt! Och jag bor ju bara fem minuters promenad från stranden.

Och snart är det ju TUR-mässan, det ska bli roligt. Då kan man släpa hem kassar fulla av broschyrer som man sedan kan sitta och drömma över.

Om någon mer som jag sitter och törstar efter solen men inte har råd att åka bort så kan jag rekommendera ett besök på Oldsbeach. Det känns nästan som man är utomlands! Man kan sitta på "stranden" med en paraplydrink och njuta av "solen" och värmen och sedan äter man middag på "uteserveringen" i "solnedgången". Faktiskt riktigt mysigt!!

Ha det gott (du som tagit dig tid att läsa min blogg)!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan