Stöd Ukraina

Maddecks blogg

Söndag 27 Januari 2008

Tur att vi hade fribiljetter iaf !!

Gårdagen skulle bli en trevlig dag. Skulle träffa en kompis och ha en heldag, med resmässa, middag och bio. Men den blev inte så bra som vi tänkt oss....
Den började bra med lite lunch, sen tog vi tåget ut till resmässan, Travel 2008. Gick in med ganska höga förväntningar om att bli inspirerade till nya resmål. Men vad besvikna vi blev, det var ju nästan bara svenska landskap och Finland. Så det slutade med att vi var med i alla tävlingar som inte hade slogans , (för det är alldeles för klurigt ) och sen tog vi tåget till stan igen.
Hur skulle vi nu slå ihjäl tiden, klockan var bara 16.30 och bion började 21.30 ?!
Kompisen renoverar hemma så det var ju inte så mysigt att sitta hemma hos henne, satt på en bock i ett kök fullt av täckpapp och verktyg ett tag, sen gick vi ut igen. På väg till restaurangen slank vi in på en bar och tog en drink, som var supergod. (Det bästa som hände under hela dagen...)
När vi ätit klart var klockan bara 19.30 så det var ju fortfarande väldigt lång tid tills filmen skulle börja, vi gick via en bar till och till slut var det dags att gå till bion!!
Filmen börjar och jag tänkte " vad är det här för skum film", väntar ett tag, den kanske är lite trög i starten. Men nej det blir inte bättre, sitter i 2 timmar och väntar på att nåt ska hända, men icke! Men 23.30 är filmen äntligen slut.
På väg till T-banan summerar vi dagen och konstaterar att det var ju tur att vi hade fribiljetter till mässan och bion!! Det hade inte varit värt att lägga ut några pengar på detta.
Men jag hade iallafall lite flyt på vägen hem , T-banan kom direkt och bussen likaså, så jag var hemma på 35 minuter. Sen var det bara att gå o lägga sig o hoppas att söndagen blir bättre.......
Dela med andra:    

Kommentarer
Memmie säger:
Ja så kan det bli ibland... Vad var det för drink och vad var det för film?
Postat 2008-01-27 19:36  Anmäl
Annans säger:
Håller med om resmässan, mycket Sverige, mycket GOLF, och mycket broschyrer, jag är inte impad tyvärr.
Postat 2008-01-27 13:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
10 år sedan
Sista veckan
11 år sedan
Siesta key
11 år sedan
Orlando
11 år sedan
Vi reser vidare
11 år sedan