Stöd Ukraina

Maddecks blogg

Fredag 5 April 2013 - Orlando
Resealbum: Roadtrip 2013

Orlando

Jaha, då var snart orlandoveckan slut.
Vi hann inte alls med allt vi hade tänkt, men lika bra det för då har vi ju en anledning att komma tillbaka..;)

Vi har varit på Magic kingdom och träffat lite prinsessor och på Legoland. Vi har även shoppat en del och badat i poolen.

Dessutom upptäckte vi att ett av våra kreditkort blivit skimmat :( Inte så kul, stod i en affär och skulle betala då köpet inte gick igenom. Kollade då bankkontot och upptäckte ett par konstiga inköp, mejlade till banken om detta och fick veta att vi handlat på Sams club..??? en möbelaffär tydligen, kan säga att det har vi ju inte!
Det var 2 inköp på Sams club och 3 på Walmart som vi upptäckt hittills.
Det verkar som att det var hotellet som vi bodde på i Atlanta första nätterna som gjort detta. Kortet har nämligen använts i Georgia och det enda stället som vi betalade med detta kort var på hotellet då vi köpte biljetter till Six Flags i receptionen. känns ju sådär att inte kunna lita på en stor hotellkedja som i övrigt var jättebra .

Banken behöver en polisanmälan på detta för att vi ska kunna reklamera köpen, så vi åkte till polisstationen för att fixa detta.
Vi kommer in, ingen kö! skönt det här går undan tänkte vi, vad fel man kan ha.....
Går fram till polisman nr 1 och förklarar vårt problem, han svarar: polisman nr 2 tar hand om er och pekar på en annan lucka. Vi går dit, polisman nr 2 pratar i telefon men ber oss skriva upp oss på en lapp och sätta oss ner och vänta.
medan vi väntar hör vi hans telefonsamtal, "jag har spillt kaffe på dessa viktiga bevispapper, kan ni skicka upp nya? jag kan ju inte lägga dessa till bevisen...." (öh, ok??!)
polisman nr 2 och 3 pratar, nr 1 : what´s up? nr 2 : not much...
(Ok, varför kan ingen hjälpa oss då??)
vi väntar lite till medan de snackar, dricker kaffe och äter munkar!

Till sist kommer polisman nr 2 och hjälper oss.
Vi :vi måste ha ett papper på en polisanmälan för att skicka till banken.
Polisen: vart hände detta?
vi: i Georgia verkar det som
P:ok, men då måste ni göra anmälan till polisen i georgia
vi: allvarligt
P: ja, ni såg väl min stoooora pappershög jag hade på sktrivbordet?! Jag har lite annat att göra.
vi: men vi ska ju inte dit igen
p: ni kan ringa , ni såg väl min stooora pappershög på skrivbordet??

vi ringde banken och de sa att vi kan göra polisanmälan hemifrån sen, brukar vara lättare. så vi kör på det.
Men seriöst, han hade inte en stoooor pappershög på skrivbordet, och vad gjorde de andra 2? Not much.
Och hur jobbigt är det att ta emot en anmälan och skicka den till Georgia??

jaja, kortet är spärrat och vi får leva på våra vänner resten av resan;)

På lördag drar vi vidare mot västkusten och hoppas på bra väder så vi kan sola och bada.
Dela med andra:    

Kommentarer
Coconut säger:
fy vad obehagligt med kortet...jag använde rmitt kort lite då och då också när vi är i Usa...kanske ska man vara lite försiktig med det då...tummen ner....
Postat 2015-04-06 12:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
10 år sedan
Sista veckan
11 år sedan
Siesta key
11 år sedan
Orlando
11 år sedan
Vi reser vidare
11 år sedan