Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 16 Oktober 2014 - Tokyo
Resealbum: Japan 2014

Tokyo på egen hand!

Denna dag hade vi helt till eget förfogande, så jag passade på att sova lite längre och sen göra en liten sammanfattning av alla intryck hittills innan det bar ut på Tokyos gator igen.
Därefter tog jag pendeln till Akihabara – Teknikstaden, där de har många butiker inom just detta område, men jag tyckte det var minst lika mycket butiker inom manga och anime, som jag inte fattar hur stort det är. Hittade också en affär med vuxenleksaker som var 7 våningar högt, så den fick man ju besöka (pop-life). Testade också två typer av maidcafé, som är stort just här, men tyckte inte det var något speciellt.
Efter att ha varit där någon timma åkte jag tillbaka till hotellet och gick än en gång till sunshine 60, inte för att äta denna gång utan de hade hela översta våningen – 60 – där man kunde beskåda Tokyo från ovan. Tog några bilder här innan jag gick tillbaks till mitt hotell.
Efter Dusch och omklädning var det dags för middag. Denna dag blev det i en liten restaurang en trappa ner från gatan. Kul upplevelse!
Sen fortsatte äventyret någon timme till i Tokyonatten innan sängen ropade.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan