Stöd Ukraina

Flys blogg

Onsdag 15 Oktober 2014 - Tokyo
Resealbum: Japan 2014

Fiskmarknad, Sushi, Ginza mm

Efter frukosten, som inte var den bästa man sett i hotellvärlden, så samlades vi igen 08.30 för dagens äventyr.
Alla hade var sitt headset på sig och guiden pratade i en mikrofon under alla utflykter. Detta var bra, dels för reseledaren som slapp skrika, men vi kunde gå i vår egen takt och ändå höra allt han sa!
Dessutom hade reseledaren en asistent med flertalet dagar och denna fixade det praktiska med biljetter och bokningar mm.
Dagens första utflykt gick till Fiskmarknaden. Japan har världens största fiskmarknad och den som kommer tvåa är ca 1/5 av japans, och det märktes, för det tog aldrig slut när vi gick runt och tittade där. Marknaden vänder sig till grossister och de har en aktion varje morgon, men denna får man ej komma in på. Det var verkligen en upplevelse.
Efter detta promenerade vi till Ginza – det exklusivaste affärsområdet i Japan. Hann dock inte med någon shopping…
Efter detta var det dags för avsmakning av lite färsk sushi i en park. Sushin var god, men hela denna dag så regnade det, så det var inte så kul att vara ute, så det blev en ganska kort visit i parken, men det gör kanske att man kommer ihåg denna stund längre…
Efter detta var det ags att se kejsarpalatset, som ligger mitt i Tokyo, men detta är inte öppet mer än 2 dagar per år, så vi fick s det på avstånd.
Genomblöta så satte nu kursen av mot en restaurang för lunch. Jag hade tyvärr inget paraply med mig och såg inget på vägen så det blev rejält blött. Innan lunchen inmundigades så var vi inne i ett konferenscenter som var arkitektoniskt vackert.
Lunchen idag, som också ingick i priset, var en buffé.
Här var vi klara ca 14,30 och hade sen resten av dagen för oss själva.
Jag åkte först tillbaka till hotellet och bytte kläder, sen åkte jag tillbaka till Sheba, där vi var igår, då jag ville se det i dagsljus + att komma upp lite för att se alla människor som gick i den berömda korsningen, så jag gick upp på Starbucks, som låg på 2:a våningen i ett hus och satt och tittade på detta härliga myller av människor som var på väg.
På kvällen lärde jag känna närområdet vid hotellet där det var full aktivitet hela kvällen, många affärer runt där och en gågata full av rörelse.
Middagen intogs på Sunshine 60 – på 58:onde våningen i en underbar restaurang med utsikt över Tokyo by night – Helt fantastiskt, kändes som man satt i en lyxig film. Beställde en meny och fick 6 smårätter, helt utsökt smak på dessa också – Kan verkligen rekommenderas!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
48 veckor sedan