Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Måndag 15 Maj 2006 - Venedig

Togaparty och slappande pa Rivieran

Ciao! Sitter just nu pa ett otroligt segt internetcafe pa en campingplats utanfor ett varmt Venedig. Tangenterna fungerar inte riktigt sa jag haller pa och blir tokig.. men bortsett fran det ar allt bra. (hittar inte tangenterna for smileys sa det far bli utan.... inte heller slutparentesen

Idag har vi gjort en stadsrundtur till fots i Venedig, sett glasblasning, broderi och sa givetvis gjort en obligatorisk gondoltur. Mysigt! Tyvarr tyckte nog inte alla i var grupp det.. Inte mindre an 3 personer spydde under rundvandringen.. fast det ar klart, ska man spy kan man ju lika garna gora det pa historisk mark.. som st markusplatsen i Venedig.. Nu berodde det inte pa att kanalerna var fulla av vagor eller sa utan pa gardagkvallens togaparty.. ihop med tva andra top deck turer som bodde pa samma stalle... da vi alla kladde upp oss i lakan.. nog en lustig syn for dem pa campingen som inte tillhorde top deck. Campingbaren hade happy hour mellan 9 och 10 med drinkar for 2 euro., shots for 1.5 euro... ett litet tips dock, att dricka 5 tequilashots under loppet av en timme ar ingen bra ide. Det fick iallafall ett gang ifran gruppen erfara... och det redan vid 11... marklig kvall.... sa nar jag gick hem till taltet vid 11 var det hulkande bade har och var... talt ar ju inte sa isolerade tyvarr. Om det var nagon som undrade, nej, jag o thane tillhorde inte denna skara... men vi hade kul pa togapartyt anda...

Vi kom hit till Venedig igar ifran franska Riverian. Bodde pa en campingplats i Antibes i narheten av dar jag var pa sjukhus for malarian 2002.. Markligt att vara tillbaks dar igen.. Jag o Thane valde att inte folja med in till Nice eftersom han hade skoskav och jag ju redan sett Nice sa vi slappade pa campingen istallet. Skont att ha en lugn dag. Gick och tog ett dopp i medelhavet.. ratt kallt... men "friskt".. och sa var "favoritsysselsattning", tvatta.... denna gang tittade vid dock inte pa maskinerna utan spelade pingis istallet. Pa kvallen akte vi in till Nice och at middag.. och sen bar det av till Monaco .. vann storkovan sa vi kopte oss en yacht och seglade till Venedig istallet for att ta bussen med de andra... Nja... men vi forlorade bara 10 euro pa roulette.

Jag ska forsoka lagga ut nagra bilder ngn dag.. men just nu strejkar tyvarr kameran och vill inte fota nat mer... hoppas det loser sig snart.

For ovrigt ar allt bara bra. En blandning av folk pa turen. 3 andra par fran nz och australien, tva galna systrar, en syster och en bror fran kanada.. en amerikansk tjej.. och fyra koreaner.. nagra fler austrialiensiska tjejer.. sa inte sa varst stort utbud av killar for de singeltjejer som ar pa turen. Man borjar vanja sig vid att satta upp taltet nu... bast nar vi stannar tva natter pa ett stalle sa man slipper ta ner det ingen morgonen efter. Vi har blivit indelade i grupper sa jag ar med i "laundry duty" med sex andra sa vi diskar kockens disk tre dagar i rad, tre dagar fria.. alla diskar sina egna tallrikar och sant.. Thane ar i boot backer gruppen, dvs ska hjalpa till att plocka ur bussen och satta upp kocktaltet.

Next stop. Florens.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet