Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Onsdag 17 Maj 2006 - Florens

Misslyckat aventyr i Florens fororter..

Har kommer en liten halsning fram Florens! Har ar ordentligt varmt sa det ar riktigt harligt. Kom hit igar efter ett stopp i Pisa for att titta pa det lutande tornet... eller "leaning tower of pizza"... ;-)

Med hjalp av mamma darhemma (tack!!!!!!) har jag konstaterat att kameran nog ar bortom all raddning.. konstigt.. har inte tappat den eller sa.. sa idag roade vi oss med att aka med okand buss ut i Florens fororter for att leta ratt pa ett Canon Service Center.. Allt gick bra fram tills att vi val steg in genom dorrarna och damen bakom disken konstaterade att det stod fel pa internet och de inte alls lagade Canon-kameror.. (Jamen andra pa internet da!!!) Ska nog gora ett nytt forsok i Rom... kanner mig halvnaken utan kameran.... Far val se vad som hander.. Har iallafall brant ner en cd med de foton jag tagit hittills.

Efter detta misslyckade aventyr at vi lunch pa en mexikansk restaurang och tog sedan siesta i en liten park utmed floden med utsikt mot Ponte Vecchio (=kand bro i Florens med massa guldsmedsaffarer). Just nu ar Thane med de andra i gruppen och kikar pa den kanda statyn "David".. Enligt guiden ar den ngt alldeles extra och hennes favoritsevardhet i Europa. Jag nojde mig med en kopia pa ett torg i narheten.. atminstone jamfort med att betala 12 euro.. och gick istallet och tog en kaffe latte och laste lite i en bok.. och nu sitter jag alltsa har.. :-)

TIPS: KIKA I GP PA LORDAG (TROR JAG)... :-)

Next stop: Rom
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet