Stöd Ukraina

Raianders blogg

Torsdag 12 Juli 2007

Tips om Wien.

Ja tiden går fort så nu närmar sig min nästa resa. Jag kommer nästa vecka flyga ner till Kraków och stanna där ett par dagar i den lilla underbara staden. Nästa lördag kl. 07.10 så kommer jag äntra tåget med destination Wien. Det tar ca: 6 timmar att avlägga sträckan Kraków - Wien om man åker ett direkttåg. Har man inte brottom så finns det en avgång som tar 15 timmar med fem byten!
Nej, jag ska vara morgonpigg och åka den första avgången, för det blir perfekt att anlända Wien vid tretton-tiden. Då har man hela dagen till förfogande i Österrikes huvudstad. Jag har aldrig varit där tidigare så bara det gör ju det hela spännande.
Är det någon som har några bra tips på vad man måste se/uppleva så tar jag gärna emot dem.
Dela med andra:    

Kommentarer
Wolfdodge säger:
Hejsan igen... nu var jag inne och tittade ännu mer.... då hittade jag din disskution om krakow-wien.... vi lever i samma reseplaner.... för vi ska åka till bratislava över nyår... du hade varit i slovakien med va? några tips? men mellan bratislava och wien är detr ju bara 6 mil så tänkte ta tåget däremellan.... tips i wien? fick du in ngt matnyttigt till din resa? krakow tänkte vi ta till våren, får återkomma med mer frågor om det då.... :) är du förtjust i tåg eller bara slumpen som gör att du åker så mycket tågresor? jag tycker det är väldigt charmigt men efter 4 års konstant pendlande mellan stockholm- göteborg så väljer jag dem emd omsorg nu :) riktigt bra priser på usaresan du gjorde.... när vi kollade flygbiljetter till oss skulle det kosta 11000 per skalle t/r chicago.... skulle vi åkt hem från san fran så skulle de haft 9000 bara för den biten... då ledsnade jag :)
Postat 2007-11-09 22:19  Anmäl
Aph säger:
Låtersom en trevlig resa, två intressanta städer som har mycket att visa upp vad jag läst. Båda ligger på min måste se lista. Flyger du hem från Wien? Lycka till och ser fram emot att läsa bloggen.
Postat 2007-07-30 09:41  Anmäl
Gullsing säger:
Det är cirka 30 år sen jag var i Wien. Men det, som jag mest påminner mig, är Schönbrunn. Vackert! Det är även lönt att bese operan. Jag var där med min numera avlidne man. Han var med i en kör från Helsingborg, Kvartettarna. De brukade resa bort med fruarna, jag tror det var vart 5te år. Den här gången var det en bussresa till Wien över Zaltsburg. Z. är också mycket värt att se.

Hälsningar Gilla
Postat 2007-07-12 11:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tågresa Dresden - Berlin
15 år sedan
Ångbåtsresa på Elbe
15 år sedan
Bastei-bergen
15 år sedan
Trevliga Bad Schandau
15 år sedan
Pirna
15 år sedan