Stöd Ukraina

Marikas blogg

Tisdag 3 Augusti 2010

Tips mottages tacksamt!

Puh, planerandet är äntligen över. Vi har "rest" från Bangkok till Söderhavet via Australien men hamnade tillslut i Indonesien. Nästa års resa är äntligen bestämd och betald och det blir så här:

Bkk-Ban Phe-Cairns-Sydney-Bintan Island och avslutar med Singapore

där vi såklart måste dricka en Singapore Sling på legendar...iska Raffles. Lite synd att missa Fiji när man är så "nära" (nästan 4 tim flyg) men men, vi får ta det när vi blir rika, blåhåriga turister ;)

Har du ett bra tips om nåt av ställena vi ska till tas de tacksam emot!

Bintan Island:
http://indonesiavacation.i-bizznet.com/wp-content/uploads/2010/07/Palm-Beach-Res...
indonesiavacation.i-bizznet.com
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Tack Ziesta för alla Singapore tipsen! Sidan är nu utskriven och ska packas ner i resväskan ;)
Postat 2010-08-24 11:37  Anmäl
Ziesta säger:
Låter som en härlig resa! Jag har varit i Singapore 2 ggr och har listat mina favoriter (förutom den kända drinken) i bloggen:
http://www.reseguiden.se/forum/blogg/17-tips-vart-att-gora-i-singapore-7798
Postat 2010-08-19 16:34  Anmäl
Marika säger:
Tack Sahara! Vad kul att höra att vi valt rätt saker - det som står på agendan är nämligen Daintre o Cape Tribulations, Kuranda (även om jag hört att tåget är avstängt på obestämd tid framöver pga jordskred som förstört del av banan?) och såklart Barriärrevet. Reven vid kontinentalplattan, vad heter det stället? Är med Michelmans? ahde ni stinger suite på er? Lite bekymrad över alla hemska saker som finns i deep blue ;)
Postat 2010-08-08 17:48  Anmäl
Sahara säger:
Jag och min dotter var i Port Douglas i nov-09
Helt underbart! Visst finns det ett antal utflyktarrangörer även där men Cairns har ett mycket större utbud och priserna lägre. Utflykt till Daitree rainforest Och Cape Tribulation är ett måste. Bra utgångspunkt är ju då Port Douglas. Vi tog tåget ner från Kuranda till Cairns(bussen upp), men utsikten från linbanan måste vara fantastisk. Vår utflykt ut till dom yttersta reven och continentalplattan tog vi också från Port Douglas. Funkade jättebra. Hela staden är så avstressande. Vi skall absolut dit igen.
Postat 2010-08-06 11:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet