Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Måndag 1 Mars 2004 - Queenstown

The adrenaline town..

Hej igen! Idag ar andra dagen pa den 2-veckors rundturen med Connections.. Efter att ha forsovit mig i Auckland och sprungit runt likt Hugh Grant i Fyra brollop och en begravning och ropat "bugger"... (satte klockan pa 8:30 men vaknade 9:30.. Lardom: Satt aldrig en mobil med daligt batteri pa vackning..) kom jag till sist med flyget till Christchurch. Motte Tracy fran NZ och Sue fran England pa rummet och vi gick ut en svang pa stan. Jag at falafel (sa an har jag nog inte proteinbrist). Igar morse borjade turen. Det var lite mulet och smaregnigt men idag skiner solen sa det badar gott! Verkar vara en trevlig grupp ocksa.. Folk fran England, Japan, NZ, Australien, Schweiz och sa ett svenskt par.. Sa man inte glommer av svenskan helt.. ;-)

Landskapet forandras drastiskt hela tiden.. Igar formiddag var det lummigt och gront, lite som Irland, och vi stannade vid Lake Tekapo, en turkosbla sjo med en staty av en collie vid stranden. I natt bodde vi vid en annan sjo, Lake Ohao, med utsikt over Mt Cook med sno pa toppen. Himla vackert! Speciellt nar molnen forsvann i morse och det lag dimma over sjon. Sagolikt! Vantade bara pa Legolas och de andra alvorna.. :-) Igar kvall efter den inkl. middagen, som var bra mkt battre an forvantat (dock ngt marklig med kokt skalpotatis till lasagnen), badade jag och nagra andra i en het bubbelpool ute pa verandan med utsikt mot bergen. Maktigt!

Nu har vi alltsa kommit fram till Queenstown - adrenalinets mecka.. Sa det ar bara att valja pa vilket satt man vill kasta sig fran klippan.. eller nedfor forsen.. Jag aterkommer...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet