Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Thailändsk stad.

Blev upplockad nästan på minuten som det var sagt av en stor fin buss med aircondition och wifi. Bjöds sedan på en resa mestadels genom djungel, då och då avbrutet av olika odlingar som gummiträd, diverse palmer och bananer. Några städer och mindre samhällen passerade vi också igenom innan vi slutligen kom fram till busstationen i Ranong. Även här används mest motorcyklar med en slags sidokärra som transportmedel och en av dessa förare körde mig till mitt hotell.

Här märktes direkt att den här staden inte har så jättemånga turister som stannar till och det engelska språket är man inte så hemma på ännu. Nåja, ett stort härligt svalt rum fick jag med en ljuvlig stor dubbelsäng så här sov jag bra när det var dags för det. Men först lite mat. Stället som var knutet till restaurangen talade ingen engelska alls så det skippade jag. Hittade ett annat ställe en bit bort där jag fick i mig lite nudlar och kyckling. Tog mig sedan och traskade ned mot staden för att se hur det såg ut vid centrum. Det är som sagt en vanlig thailändsk stad utan större turistanstormning så det var mest lite smårestauranger i typisk thaistil och lite småbodar. Men min näsa sviker mig aldrig och efter att ha vandrat runt en stund så hittade jag ett område med lite cafeer och barer. Så jag fick mig en Singha även den kvällen. Bestämde mig för att gå även på hemvägen, men det blev nästan lite jobbigt. Följde google maps, men hamnade i världens uppförsbacke och det på en liten väg som dessutom inte alls var upplyst av några gatlampor. Nåja, det finns ju ficklampa även på telefonen så det löste sig och fram kom jag till slut.

Jag är numera, efter att jag slutade jobba, en frukostmänniska som gärna börjar dagen med ett par ägg, ett par mackor, kaffe och juice. Får man sedan ett par korvbitar eller lite bacon så är det ännu bättre. Något sådant fanns inte där jag bodde, men jag spottade ett par tänkbara restauranger igår kväll och fick en motorcykeltaxi att köra mig dit. Visst fick jag det jag önskade och mätt och glad så satte jag sedan kurs mot busstationen där jag köpte mig en söndagsbiljett till mitt nästa resmål efter min lilla ötripp över långhelgen.

Var tillbaka till hotellet redan strax efter tolv och hade gott om tid över. Så jag ramlade in på den massagestudio som är knutet till bygget och fick mig en timmes knådande. Thailändsk massage skiljer sig ordentligt från den svenska varianten då man inriktar sig mycket mer på att stretcha, trycka och pressa på de olika muskelgrupperna. Man använder sig av både tummar, knän och armbågar för att ge dig en riktig omgång. Kan ibland kännas lite obehagligt, men efteråt så är det bara skönt.

I kväll får det bli en lugn kväll. Kanske spelas det någon thailändsk fotbollmatch som man kan se på tv. Annars får jag väl ta några chackmatcher mot min surfplatta.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Risk att det är försent för det. Förutom de här sejourerna i Djurgården och Brynäs, som väl inte var särskilt lyckade, så har han inte spelat på länge. Man tappas ganska snabbt spelkänsla och sådant. Vore kul om han kunde komma tillbaka, men jag tvivlar.
Postat 2023-01-13 15:07  Anmäl
Postis19 säger:
Alla förändringar känns som positiva, själv väntar jag på att "bulan" skall ta beslut att spela.
Postat 2023-01-13 14:28  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Nej, ingen nöd här heller. Lugnt och stilla här ute på ön jag hamnade på. Vad säger du om den nygamle sportchefen?
Postat 2023-01-12 15:52  Anmäl
Postis19 säger:
Det verkar inte gå någon större nöd på dej. Här hemma är det grått och trist, Ha det så gott.
Postat 2023-01-12 13:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Två etapper klara två kvar.
3 dagar sedan
Sista rycket!
4 dagar sedan
Dagarna flyger iväg.
1 vecka sedan
Stillheten.
2 veckor sedan
Cirkeln är sluten!
2 veckor sedan