Stöd Ukraina

Gunnssans blogg

Tisdag 16 Oktober 2007

Thailand /Phuket/Khao Lak 27/11-12/12 -07

Nu har vi äntligen bestämt oss för att resa och vart vi skall.Har haft några olika
funderingar men inte kunnat bestämma oss. Man ska lyckas att kunna ta sej ledigt
också och det är inte det lättaste när man har egen firma. Det gäller ta tillfället i akt när det ges,
så blev fallet då äntligen att vi kunde få chans att boka nåt.
Det blev Thailand denna gången också, vi kan ju inte släppa att det är ljuvligt där.
Sist blev det Bang Tao beach som var ett jättefint ställe med underbart lång strand, men nu bestämde vi oss för att åka tillbaka till Khao Lak igen, vi var där 2003 och vi tyckte att det var det ljuvligaste stället vi landat på. Det var så avstressat lugnt o fridfullt, man kom verkligen ner i varv och det är vad vi behöver.
Så nu väntar vi på en efterlängtad resa som snart blir av.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gunnssan säger:
Hej
Vi bodde inte i Bang Niang sist vi var nere utan längre bort efter kusten kommer inte ihåg namnet nu,,men hotellet hett Theptharo laguna Beach.. där var endast det hotellet o sen inget mer och vi bodde i bungalows,,vi fick gå långt för att se nästa men redan då byggdes det en del hotell ,,
Vi ska bo i bungalows nu vi valde det för vill vill inte bo i jätte lyx hotell, det blir inte samma känsla då, nu när vi var nere i Bang tao bodde vi lyxigt allt under samma tak.
Men jag hoppas verkligen att det blir underbart ,,,,,som du säger khao Lak är Kha lak och man kan inte glömma det..
MVH Gunnel
Postat 2007-10-17 14:54  Anmäl
Fagersta säger:
Hoppas att du får en fin resa och att du upplever Khao Lak lika fint som före tsunamin.Tyvärr gjorde inte vi det. Dom små mysiga hotellen som låg efter Bang Niang Beach har blivit stora hotellkomplex, och då talar jag om stora. Affärsgatan ser likadan ut ungefär men nere vid stranden är dt annorlunda. På gott och ont , du får själv se och avgöra.
Khao Lak är alltid Khao Lak i mitt hjärta
Postat 2007-10-17 14:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet