Stöd Ukraina

Gunnssans blogg

Onsdag 14 Juli 2010

Första långfärden med husbilen i sommar,och nu närmar sej Thailands resa igen.

Efter att väntat ett tag på att vår nya husbil skulle komma, dök den äntligen upp.
Resan var planerad endast registerrings skyltar fattades för att vi skulle kunna börja vår resa.
Resan gick genom Europa.
Första stoppet blev i Tyskland, Heiligen Hafen det kända stället för oss svenskar att fylla på förråden med dricka. Med förvåning kom vi till vår första ställplats för husbilar, det stod en del husbilar där...
Inför resan hade vi införskaffat oss en "Reisekarte" bok för husbilar o dess ställplatser, först var vi lite tveksamma till den då den bara finns på tyska, men det var det bästa vi har gjort, när vi väl lärt oss hur kordinator numren skulle skrivas in i gps:n, var det bara att tuta och köra till den ställplats vi valt.
Kan säga att vi sparade mycket tid på att den boken blev inköpt, annars hade vi inte hittat alla ställen så lätt som vi gjorde.

Vår först resa med husbilen tog vi oss igenom och gjorde stopp i Tyskland,Belgien,Holland,Frankrike.
Den större delen av vår resa tillbringade vi i Frankrike eftersom det var det landet vi hade riktat in oss på.
Dit kommer vi åka och kuska runt igen för vi hittade helt underbara ställen med gamla städer ut efter Normandie kusten.
Husbil var ett jätte bra sätt att fira semester med, vilken frihet att stanna när man vill och var man vill, och
cyklarna som vi tagit med, gjorde vi upptäckts färder på varje ställe vi stannade.

Så är hösten här och resan med husbilen i somras ligger redan en bit bakom oss.
Nu väntar en ny resa till Thailand.

Krabi, Kho Lanta är resmålet denna gången och jag hoppas att mina förväntningar blir som jag tror.

På återseende alla resenärer...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet